Gå til innhold

Hva synes dere om ....

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷLitenSpireiMagen<3

Anbefalte innlegg

Lea Nikoline og Luka Matteo?

Er veeeldig usikker, en dag er de perfekte, neste dag krasjer det synes jeg..

Er veldig sikker på Nikoline, og liker både Lukas og Matheo, men vil helst ha to navn, for da blir det mer særegent synes jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141384655-hva-synes-dere-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er ute etter noe særegent, hadde jeg nok styrt unna disse...

Lea Nikoline var jo ok, men veldig mange heter Lea :-(

Har elsket navnet Luka i alle år, (siden den ultrasexy legen Luka dukker opp i Akutten.........og Susanne Vegas 80-talls hit) men begynner føle litt avsmak av den grunn at det popper opp overalt rundt oss pr idag................ :-(

Skal du ha Luka, må du satse på et annet serbisk navn også;

Luka Matej

Luka Milan

Lukan.............

Lova Nikoline

Lilja Nikoline ??

Annonse

At det er flere som heter det bryr jeg meg ikke særlig om, er liksom ikke besatt på å ha et navn som ingen andre har. Vil ha et navn vi liker, og om det så er flere som heter det så får det bare gå, det viktigste for oss er at det er fint, og at det passer til barnet. Men det jeg mente var at jeg synes liksom det blir litt mer spesielt om det er to navn, blir kanskje litt nakent med bare ett?

Skrivemåtene er et lite kompromiss fra samboer, han synes Luka er mer maskulint enn Luca, samme med Matteo / Matheo.. Det er uttale som er viktigst synes jeg, en t eller h fra og til spiller ikke så veldig mye rolle.. :)

Er veldig skeptisk, så tror nok ikke det blir disse, men Nikoline eller Nicoline tror jeg det blir uansett.

Tusen takk for svar forresten! :)

Mulig vi har helt forskjellig smak...

Hva med Olea Nikoline- litt mindre poppis og litt mer spesielt?

Nikoline er kjempefint!

Elsa Nikoline

Ella Nikoline

Klarer ikke riste av meg at Matheo er et latin lover navn... Hva med Markus?- slår de to sammen....

Markus Nikolai

Markus Olaves

Enig med samboeren din at Luka og Matteo er mer maskulint enn Luca og Mathea, og siden navnene er nokså ''feminine'' i utgangspunktet støtter jeg han der :o)

Nicoline syns jeg bør bli skrevet sånn, og at Nikoline er muskulint. Så det blir egentlig det samme :P C til jenter, og K til gutter, that's it! ;o) hehe, ikke bestandig selvfølgelig, men når navna er litt ''feminine til gutter'' og litt ''maskuline til jenter'', syns jeg navnet bør bli skrevet hardest mulig (gutt) og mykest mulig (jenter), hvis du skjønner :P

Leah Nicoline og Luka Matteo er fine navn:) Kunne brukt begge selv faktisk :)

Jeg lurer selv på Matteo til min sønn (som er halvt italiensk). Er det litt populært for tiden? Det er jo italiensk, og jeg er overrasket over at det brukes såpass mye i Norge. Versjonen Matheo er slavisk (jeg ser du bruker begge formene i ditt innlegg over).

Jeg liker også Lukas, men vil ikke bruke det (det er bare altfor populært og ALLE heter det for tiden). Det samme gjelder Lea/Leah....det er inflasjon i det navnet for tiden. Hva med Nikoline alene...det er såpass vakkert at det kanskje er finest i "ensom majestet"?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...