lykkeliten85*Tobias i magen Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Hei Sønnen min på 3 år fikk i dag påvist kikhoste, og leste på nette at det var svært smittsomt. Er dette farlig for meg og babyen? noen som veit?
Lillevenn33 Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Kikhoste er farlig for babyen hvis du er fødeklar og babyen kommer ut når du fortsatt er smittsom. Det er forsåvidt ikke farlig for babyen i magen ellers, og du kommer ikke til å dø av det heller. Men du kommer til å hoste så mye at du kaster opp, ikke får puste inn og noen brister til og med ribbein når de har kikhoste. Kikhoste er smittsom i 6 uker og selve hosten varer i opptil 6 måneder. Nyfødte dør av dette uten rask behandling. Det er 80% smittsomhet innen familien, så kom deg til legen og få antibiotika med en gang! Kikhoste er ikke noe å tulle med. Farlig eller ikke, det kommer til å ødelegge livskvaliteten din i lang tid hvis det går ubehandlet samtidig som du vil utsette mange andre mennesker (inkl. babyer) for smitte hvis du går ubehandlet.
lykkeliten85*Tobias i magen Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2010 Takk for svar. Skal ta kontakt med legen i morgen,er bare i min 19 uke så langt i fra føldeklar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå