Gå til innhold

UL i dag 6+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gyn trodde ikke noe på meg da jeg sa jeg mente jeg var i uke 7. Med siste mens på julaften, mente hun at jeg måtte være kortere. Hun advarte meg om at vi kanskje ikke kom til å se noe på skjermen...

MEN: der lå det en bønne med hjerteaktivitet på 53mm! Og jeg ble satt til 6+2, akkurat som jeg selv mente!

JIPPI! Fikk med mange bilder hjem som jeg sitter og koser med med...

Nå må spiren klore seg fast, for jeg vil ha baaaaaabbbbyyyyyyy!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååh , jeg er 6 + 1 og jeg GLEDER MEG til å se på skjermen jeg også :) Det skal bli herlig !

Jeg får snart innkalling til sykehuset , så legen SKAL ha meg til sykehuset til uka pga sykdommen jeg har , diabetes , så må ha oppfølging hver eller annenhver uke .. Kommer ann på formen .. Jeg skal se knøttet til uka jeg og og som jeg gleder meg nå som du sa det :D

Skrevet

Hæ? Jeg hadde også siste mens på julaften, men da er vi vell bare 5+6?? Julaften var jo på en torsdag, så i morgen er jeg jo da 6 uker på vei, eller? Hæ, nå skjønner jeg ingenting??

Skrevet

Spinella.. Jeg hadde første dag på siste mens den 22.12, i dag er jeg 6+4 så da vil det si at du er 6+2 regner jeg med :-)

Skrevet

Jeg hadde siste mens 22.12, da er jeg 6+4 så regner med da vil du være 6+2 :-)

Skrevet

...og sjøl om ein hadde mensen på samme dag, har ikkje alle like mange dagar "pluss" fordi ein blir justert for sykluslengde (i praksis fordi ein reknar svangerskapet frå to veker før eggløysing, sjøl om det blir før siste mens begynte, viss ein har kort syklus).

For eksempel hadde eg siste mens på julafta 24.12., men reknar 27 dagar syklus, dermed er eg i dag torsdag (ifølge babyverden) 6+1.

Derimot trudde eg ein rekna dette som svangerskapsveke 6 - stadig ifølge Babyverden. Der startar dei på uke 0, og i starten av uke 6 skal embryoet vere fire veker gammalt. Men ein kallar det kanskje noko anna her på BIM.

Anyway, fekk du sjå hjerteaktivitet på 6+2 altså? Åh, no fekk eg forhåpningar... skal på UL i morgon fredag, og hadde psyka meg opp på at det ikkje var sikkert eg ville få sjå hjertet! Trur eg fortsatt skal prøve å overbevise meg sjøl om at det ikkje er krise om eg ikkje ser det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...