daydreamer Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har vært plaget av kvalme den siste uken og mensen har uteblitt, uten at jeg har hatt noe mistanke om at jeg kunne være gravid. Men for å være på den sikre siden, tok jeg en test i dag og besvimte nesten da den ble positiv etter noen sekunder... ingen tvil med andre ord :-) Vi har en sønn fra før som blir 2 år i mai og dette var ikke planlagt..... mange tanker frem og tilbake i kveld, tar litt tid og fordøye det, at man faktisk er gravid igjen. Og jeg som såvidt hadde begynt å få litt kontroll på livet igjen, vennet meg til tanken på å være mamma, tilbake i full jobb osv osv... Optimalt sett ville jeg ha ventet et år til, men det er ikke alltid like lett å planlegge disse tingene. Er det flere her inne som har litt blandede følelser med det å plutselig bli gravid igjen etter første mann...?? Akuratt nå sitter jeg her med en syk kvalme og har vært hjemme fra jobb, jeg var konstant kvalm i 3 mnd med førstemann og fryktet at det kunne bli slik med nr. 2 også.. og joda, jeg er et x-antall uker på vei og dødskvalm igjen.... Men til tross for dette... jeg er jo kjempeglad også, kan nesten ikke tro at det vokser en liten spire inne i meg igjen... helt utrolig! Skal bestille en legetime imorgen... spennende. Dette ble mange rare tanker... håper noen kjenner seg igjen! :-)
termin i september Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Hei, jeg fant også litt overrsakende ut at jeg var gravid etter en test forrige uke. Har en sønn som blir 2år i november og jeg føler vel ikke at vi er tilbake til en normal hverdag med god nattesøvn etc. Overrasket og litt blandete følelser. Var litt usikker på hvordan jeg skulle forholde meg til dette, men man må jo bare være lykkelig for at "problemet" er at babisene "bare dukker opp";-) Føler ikke at jeg kan gjøre noen grep for å "utsette" et nytt barn til det passer bedre. Ser ut til at termin blir 25.september, og jeg har allerede fått fødeplass på Ullevål så nå gjenstår det bare å venne seg til tanken;-)
**Bellasnella** Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Hei hei... Litt overraskende her også. har en sønn på 11 mnd og hadde egentlig ikke tenlt å begynne å prøve før over sommeren. Men nå er jeg gravid og er veldig glad for det. Tok meg noen dager og fordøye det men.. Plutselig måtte man kjøpe folat, ta forhåndsregler i forbindelse med mat, ikke ta seg en øl og ikke minst kvalmen som kommer snikende. Hadde heftig kvalme fram til uke 16 sist så veit hva som venter meg i nær fremtid. Engstelsen for SA har kommet tilbake og per dags dato håper jeg kvalmen kommer sånn at jeg kan slappe av litt.. Samtidig som jeg VEIT at jeg kommer til å hate meg selv for å ha sagt det når kvalmen kommer, for den er FORFERDELIG!!!! Har akkurat begynt å jobbe 100% igjen så sjefen min blir sikkert kjempe glad for dette... hehe... Pga jobben min må jeg ha litt tilrettelegging når jeg begynner å bli tyngre.. men men.. Dette skal gå bra!! Så på høygravid bilder av meg selv i går samt masse nyfødt bilder så nå kjenner jeg at gleden begynner å ta overhånd!!! Fantastisk å skulle bli mamma igjen!! Vi er heldige jenter!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå