Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Til deres barn, kunne dere valgt samme navn som ditt søskenbarn heter? (Du har god kontakt med søskenbarnet)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har ikke noe særlig kontakt med mine egne søskenbarn men vurderte mannens søskenbarns navn som alternativ til gutten vår. Har forsåvidt god kontakt selv om vi ikke treffes så ofte... Har forøvrig samme navn på gutten vår som søskenbarns (annet altså) sønn...
petite fleur Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Kommer litt an på navnet til Søskenbarnet. Hvis han het feks Kristian, kunne jeg valgt samme navn. Hvis han het Carosander, ville jeg ikke valgt det, for det blir et veldig spesielt navn. Du skjønner? :-)
Mille** Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Nei, men vår eldste datter heter det samme som datteren til min manns søskenbarn. ;o)
MintCondition Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Fetteren min kalte sin eldste datter det samme som jeg heter, syns bare det er koselig jeg
Alba44 Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Nei, jeg ville ikke valgt det, men vi er relativt liten familie.
Gjest Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Nei. Veldig lite fantasifullt og man vet ikke hvordan han/hun vil ta det.
Ranveig R Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 I utgangspunktet ikkje, men kanskje om ein hadde veldig god kontakt og bevisst ville kalle barnet opp som ein gest til søskenbarnet? Kanskje.
gerd Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Om det er et familienavn så kunne jeg godt det.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Nei, spesielt ikke hvis vi har mye med de å gjøre. Og vi har såpass liten familie, at det blir jo litt tamt da, å ha samme navn..
Sylteflesk Skrevet 3. februar 2010 #13 Skrevet 3. februar 2010 Ja, det kunne jeg godt ha gjort. Et navn som jeg svært gjerne ville brukt om jeg skulle hatt flere barn, er også navnet til ett av mine søskenbarn. Nå skal det sies at vi er en stor familie og jeg har over 30 søskenbarn og jeg kjenner ingen av dem spesielt godt. Den personen jeg tenker på som har et navn jeg liker kan jeg ikke huske å ha sett på over 20 år, så det er i så fall pga navnet og har ikke noe med den personen å gjøre. Tror ikke jeg hadde kjent igjen vedkommende på gata en gang hvis h*n tilfeldigvis kom forbi (bor langt unna).
Odine! Skrevet 3. februar 2010 #14 Skrevet 3. februar 2010 I utgangspunktet ikke, med mindre det var et navn i familien, som noen allerede har nevnt.
anaina Skrevet 3. februar 2010 #15 Skrevet 3. februar 2010 Samme navn som søskenbarnet, ja. Da ville jeg nesten regnet det som oppkalling. samme navn som søskenbarnets barn, nei. ikke hvis man har mye kontakt, det blir som venners barn.
tezzie Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 Ja, det kunne jeg ha gjort. Ser ikke noe problem i det. Men som noen sier over her, jeg ville ikke ha brukt navnet til feks min kusines datter, hvis vi hadde hatt god kontakt.
*silje* jente 09 Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 vår datter heter det samme som søskenbarne mitt. Vi likte navnet, å da brydde vi oss ikke om at jeg hadde en kusine med samme navn. Troe hun synes det bare er gøy:)
Abracadabra Skrevet 4. februar 2010 #18 Skrevet 4. februar 2010 ja uten problemer. fine navn er fine de, uansett hvem som heter det, hehe
Rampongi Skrevet 4. februar 2010 #19 Skrevet 4. februar 2010 Kunne jeg ikke gjort. Eneste må være at feks søskenbarn heter jan og det er et slektsnavn, så kunne jeg feks kalt ungen min jan kristian. (dette er kun eksempler), en slags oppkalling mao. Jeg hadde nok ikke kunnet valgt dobbeltnavn i det hele tatt, men kan skjønne at andre hadde gjort noe sånt. Siden vi har god kontakt med alle søskenbarn, synes jeg detblir snodig å bruke samme navnet, så fremt det altså ikke gjelder et slektsnavn som alltid har vært mye brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå