coscos Skrevet 3. februar 2010 #1 Del Skrevet 3. februar 2010 Var her inne masse med nr. 1, men merker at det ikke blir så mye fokus på meg selv og magen nå som jeg venter nr. 2. Så, har ikke fått sett eller skrevet så mye på disse sidene. Men, kanskje får jeg mer tid nå fremover, er blitt 50 % sykemeldt, og fra 1. mars starter permisjonen min. Hu hei som tiden flyr! Her vokser magen i stor fart, var på tilvekstkontroll i går, og lille babyen i magen er nå 2,2 kg! Er litt over uke 33 nå, så babyen ligger midt på kurven og virker som den har det veldig bra. Merker masse spark, og synes det er veldig deilig å få disse bekreftende bevegelse på liv der inne :-) Har litt høyt blodtrykk og proteiner i urinen, så derfor 50 % sykemeldt, fordi legen er redd for svangerskapsforgiftning, men har ikke noe tro på det selv. Prøver dog å ta livet litt mer med ro, og kjenner at det kan være bra. I dag var jeg hos en jordmor som også er psykiatrisk sykepleier. Ønsket en samtale for å forebygge fødselsdepresjon, litt usikker på om jeg hadde det sist, og ønsker derfor å være litt mer forberedt denne gangen. Tenker at jeg skal bli flinkere til å be om hjelp (f.eks. takke ja til trillehjelp), stille krav til andre (får lov til å komme på besøk, men ikke forvente at jeg bestandig skal stille opp med full servering) og tenke mer på "meg selv" denne gangen (bl.a. sørge for at jeg får sovet litt når babyen sover). Slik at livet med en ny liten baby kan bli litt lettere enn jeg følte det var sist. Veldig godt å få snakket ut med noen. Gleder meg veldig til babyen kommer nå, samtidig som jeg nyter å være gravid, og litt vemodig å tenke på at det kanskje blir siste gangen... Sånn er det når man starter sent i livet med barneproduksjonen. Håper alt går bra med alle dere andre gravide også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141383981-liten-oppdatering-fra-meg-lenge-siden-jeg-har-v%C3%A6rt-her-inne/
Trultemor73 Skrevet 3. februar 2010 #2 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei, på deg! Ville bare fortelle deg at jeg synes overgangen fra null til et barn var mye større enn overgangen fra et til to barn. Jeg følte at babyen tok all min tid med nr. 1. Jeg bærte stort sett på henne hele dagen og hun sov på magen min om dagen og om natten sov hun i sengen min. Følte jeg aldri fikk hvilt ut. Gikk også ofte i morgenkåpen til langt på dagen og mat ble det lite av. Husker jeg spiste mye bamsemoms som jeg hadde liggenede i kjøleskapet. Hun ble veldig bortkjemt og jeg veldig sliten. Med nr. 2 var vi stort sett på farten hele tiden. Jeg sov litt sammen med barna mine på dagen og nr. 2 kunne faktisk ligge en stund alene på krabbeteppet. Storesøster var også veldig flink til å underholde babyen og det synes jeg var kjempefint. Ble liksom mye mere rutine. Hun sov også i sin egen seng på rommet mitt. Dit la jeg henne bevist etter hver amming. Nå venter jeg nr. 3 og tror det kommer til å gå kjempebra. Gleder meg masse. Min termin er 7. april, mens ultralydterminen er 14. april. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141383981-liten-oppdatering-fra-meg-lenge-siden-jeg-har-v%C3%A6rt-her-inne/#findComment-141385221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå