Gå til innhold

Dere som har flere barn i samme barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken rekkefølge leverer dere barna? Og hvorfor akkurat sånn?

*vurdere effektivitet ved fremtidig morgenrush*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste leveres først så minstejenta.

Det fordi det er eldste sin dør vi kommer til først, og fordi minstejenta sitter i ro og venter når jeg hjelper eldste av med klærne. Omvendt levering så er det full rulle fra begge.

Skrevet

Det er faktisk helt tilfeldig og kan variere fra dag til dag. Den eldste løper gjerne inn på avdelingen sin og kler av seg selv da, så om jeg går etter han og leverer matpakke, sier hadet osv med en gang eller følger lillesøster inn først spiller egentlig ingen rolle.

Skrevet

Her blir eldste på 6 levert og hentet først. Alltid!

Når vi leverer så er det greit at lilleknott slipper å se at både søsteren og jeg drar.....

Når jeg henter så slår han seg alltid vrang... vil ikke være med hjem gitt;)

Så da er det veldig greit å kunne gå rett ned i bilen når jeg endelig har fått på han klærne! Lettere å be en på 6 om å vente litt enn en på 1,5...

Skrevet

Flere barn i samme barnehage?

Hehe, da største gikk siste året i barnehagen i fjor og de gikk der begge to, leverte jeg de selvsagt samtidig:-)

Skrevet

Her går storebror og lillesøster i samme bhg, på ulike avdelinger som ligger rett ved siden av hverandre med samme inngang. Når jeg leverer pleier jeg å sende storebror til å kle av seg, ta på seg tøfler og vaske seg på hendene mes jeg hjelper lillesøster med det samme og leverer henne. Når hun er vel levert går jeg bort og legger hans matboks på plass og sier hadet. Det er mest effektivt og han er så flink å klare seg selv og løper inn til de andre,mens lillesøster krever litt mer hjelp og må følges inn.

Skrevet

Yngste først og eldste etterpå.

Og eldste hentes først og yngste sist.

Rett og slett fordi at eldste har tålmodighet nok til å vente i garderoben mens jeg kler av/på minstemann. Minstemann har ikke tålmodighet nok til å sitte i full vinterpåkledning mens jeg kler av/på storebror, følger ham på do og gir/får beskjeder fra personalet. Da blir det bare hyling.

Skrevet

Går inn inngangen til eldste, kler av begge der og bærer med meg yttertøyet til minsta inn på hennes avdeling via fellesrommet i barnehagen... når jeg henter så går jeg til henne først også han etterpå.

Skrevet

Eldste blir både levert og hentet først, ellers blir det ramaskrik... Gidder ikke krangle på det, var hans barnehage først.

Skrevet

Mine er i to ulike bygg. Leverer eldste først, siden vi kommer dit først. Han går til bhg, mens minsta sitter i vogn. Triller vogna hennes inn i yttergange og der sitter hun rolig mens jeg hjelper eldste av med klær, på med innesko osv. Leverer så minsta.

Henter minsta først og hun sitter i vogna i gangen mens eldste hentes. I forhold til avstanden til t-banen passer det best. Dessuten vil eldste være med helt inn når vi henter og leverer minste og da må han kles av og begynner gjerne å leke med barna på minstas avdeling.

Mest effektivt for meg, men vet at mannen min gjør det ulikt. Han har alltid god tid i hente og levere situasjon da, mens jeg skal rekke banen eller kommer fra banen og vil hjem.

Heldigvis er det mannen som oftest tar seg av bhg levering og henting.

Skrevet

Tidligere har vi byttet på, men nå så går eldste føre på sin avdeling mens jeg leverer mellomste. Så går jeg bort å sier hadet og ser til at eldste har kommet på plass =) Fungerer bra hos oss =)

Skrevet

Inn i garderoben til storebror først, deretter toger vi alle inn i lille-garderoben, de går sammen inn på liten avdeling, storebror leker der mens lillebror settes på plass i stolen sin for frokost, deretter susser vi og sier hadet, deretter inn på stor avdeling og setter storebror ned der.

Grunnen? Lillebror blir urolig hvis jeg er for lenge inne på avdelingen hans, da tror han at jeg skal bli værende. Kort og brutalt, men det funker. Hentingen er litt så som så.

Skrevet

Leverer 3 stk, to på storavd. ei på liten.

Opnar grinda så 6-åringen kan gå inn sjølv.

Føl så ho på snart 3 inn, hjelper med kle og sekk, gir nuss og kos og så utatt. Føl så 4-åringen,som har venta på benken i grovgarderoben inn på storeavdelingen. Mens han kler av seg sjekkar eg at 6-åringen er kommen på plass og har hatt tid til å ta på seg tøflene ;-) og henger opp kle viss ikkje ho har fått det til sjølv. Hjelper 4 åringen å henge opp utekle.

Hentar minste først. Sender ho gjennom storeavd for å "advare" dei to om at dei skal heim. Tek med hennar sekk, sko og utekle bort istoravd sin garderobe og alle kler seg der.

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

De har plass ved siden av hverandre så vi leverer på likt:)

Veldig greit, slipper å stresse rundt iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...