Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Fikk brev idag fra skattekontoret. Det har seg sånn at for noen år siden jobbet jeg for et lite privat firma. Dret var ufattelig mye rot med lønninger og annet og eieren hadde tydeligvis ikke peil på noe som helst. Etter noen mnd der ble jeg sykemeldt da jeg var gravid og hadde ekstremt vanskelig svangerskap. (jeg lå på sykehuset i flere mnd.) Jeg begynte å jobbe i juli et år og ble sykemeldt litt før jul. Jeg var videre ansatt til jeg gikk i permisjon året etter men jobbet da ikke i hele tatt dette året. Så jeg fikk all min lønn gjennom nav. Sykepenger. Nå er dette firmaet gått konkurs og i brevet fra skattekontoret står det at firmaets papirer har blitt gått gjennom og ifølge disse har jeg motatt full lønn i 5 mnd i det året jeg sluttet. De har altså laget et regnskap hvor de mener å ha betalt meg lønn for 5 mnd hvor jeg motok sykepenger. Noe som igjen da får skattekontoret til å mene at jeg har lyget om inntekt på selvangivelse også videre dette året. At det går ann. Heldigvis vil det være relativt greit å bevise at dette firmaet ikke har betalt meg lønn og at jeg var sykemeldt. Så jeg regner med at allt ordner seg relativt raskt. Men føler at sjefen i et ønske om å redde sin egen rompe har prøvd å døtte ting over på oss som var ansatt. Det gikk nemmelig ulovelig mye penger i eierens lomme istede for inn i bedriften for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå