Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg personlig syns ikke man bør få etter 40 års alderen. Jeg syns det er egoistisk med tanke på barnets oppvekst. Her er verdens eldste mødre! Galskap! http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/603724
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Er jo et flott innlegg hvis det er noen mødre her som har fått barn over 40...
Kongeørna Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor legger du ut sånt? Hvorfor har du (eller noen andre) noe med å skulle synes noe som helst om oss eldre mødre? Det er mitt valg - ikke ditt - når jeg skal få barn. Skjerp deg, din frekkas!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Synes 40 er egoistisk og jeg. Personlig vil jeg ikke ha barn etter fylte 30.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Vel.. Hvis det klippet sikter til den dokumentaren som ble sendt her om dagen snakker vi ikke år, men 60-70. Det er alt for mye.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor er det ego å få barn når man er rundt 40? kan noen forklare meg det? Du sier med tanke på barnets oppvekst...Hva er det er 40 åring ikke kan tilby som en 19 åring kan?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Bare tenker noen tanker rundt det. Derfor legger jeg det ut.. Det finnes ingen garanti på livet men hvorfor få barn så sent? Hvordan henge med når barnet blir tenåring? hi
midgard Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Syntes folk skal få bestemme det selv. Jeg rakk å bli 35 år før jeg fikk mitt første barn - supert:)))) ferdig med utdanning, stabli og bra økonomi og trygg på meg selv:)))) men jeg ser også fordeler ved å få barn litt tidligere.... Men det jeg undrer meg over er; må folk her inne på anonym ha meninger om alt? Dere må ha et trist og tomt liv......
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Hvis jeg skal si min mening om det: Jeg synes folk generellt får barn altfor sent i livet. Den perfekte tiden kroppsmessig å få barn er 20-25 år. Det er alle forskere enig i. Jeg personlig synes man burde få sitt siste barn hvertfall før 35 år. Da er man 50 år i konfirmasjonen til barnet. Så fra 22-29 år de perfekte år tenker jeg. Men om det blir sånn for alle er jo en annen sak som jeg ikke legger meg borti.. Selv har jeg bare 1 barn på 1 år og er 26 år. Jeg føler jeg kom igang for sent og angrer på at jeg ikke startet noen år tidligere.
MammanTilEmma❤ Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 40 er ikke galt, men når de begynner å nerme seg 60 så er det påtide å innse at det ikke blir noe barn syns nå jeg da!! som hu som var 72... helt sykt!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Jeg fikk også barn når jeg var 25. Fordeler og ulemper. Men trenger ikke en anonym jypling som forteller når jeg skal føde barna mine!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #14 Skrevet 3. februar 2010 Jeg vil heller ha barn som 40-åring enn som 19-åring.
Trultetryne Skrevet 3. februar 2010 #15 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er 32 (blir 33 til sommeren) og fikk mitt første barn i november. Jeg skulle gjerne begynt før, men man må liksom ha noen å få barn med også. Jeg traff ikke samboer før jeg var 30.. og jeg er sjeleglad jeg ikke fikk barn med eksen min! Jeg har lyst på ihvertfall et, kanskje to barn til etterhvert så ikke jenta mi blir enebarn. Jeg føler meg ikke for gammel enda. Mamma var 30 da hun fikk sin første og 43 da hun fikk siste. En annen ting.. jeg var sikker på at jeg kom til å være en av de eldste da jeg lå på barsel, men der tok jeg feil.. jeg var vel heller med på å dra ned aldersgjennomsnittet der.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 Hehe.....Tro hva HI mener om dette du hun selv blir 40? Det er klart at når HI som sikkert er 25 år allerede ser ut som en sliten 40 åring så skjønner hun ikke hvorfor 40 åringer får barn.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 3. februar 2010 #18 Skrevet 3. februar 2010 "Med tanke på barns oppvekst"? Når jeg blir 40 kommer jeg fremdeles å være sprekere en de aller fleste 20 åringer så jeg ser ikke helt problemet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #19 Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor er det mer egoistisk å få barn som 40 åring enn som 20 åring?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #20 Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor er det mer egoistisk å få barn som 40 åring enn som 20 åring?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #21 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er "gammel" mor. Det har en del klare fordeler og noen ulemper. Hvilke ulemper er det du legger vekt på ved å være gammel? Å få barn er foresten egoistisk uansett om man er gammel eller ung. Det er noe man gjør for sin een del. Livet blir rkere.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #22 Skrevet 3. februar 2010 HI: Gå til speilet, se deg selv i øya, dunk deg i panna og si "dum - dum - dum!"
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #23 Skrevet 3. februar 2010 Folk for få barn når de vil for min del, men personlig syns jeg det er trist å få barn så sent som 40 år. Mest fordi at hvis deres barn igjen skal vente like lenge, vil du ikke bli bestemor før du er 80, og da har man kanskje ikke så allverdens mye energi å gi til sine barnebarn. Jeg har hatt forholdsvis unge og spreke besteforeldre, og har satt umåtelig pris på de, og lært så mye, og jeg har så vannvittig mange gode minner fra de. Mine søsken derimot, som er ti og 12 år yngre enn meg, husker ikke sine besteforeldre som spreke og oppegående mennesker, som gamle mennesker som ikke orker så mye. Det at man blir gammel, og ikke orker å gi like mye, syns jeg er det triste med åf å barn så sent. At man selv har god økonomi og jobb og samliv er jo fint, men at man ikke har en ressurs som besteforeldre er, blir trist. Jeg snakker på generell basis, selvfølgelig finnes det folk i 70 og 80 årene som er sprekere enn mine besteforeldre, men det finnes også veldig mange som både er døde og sykere enn mine. Bare ville trekke frem dette også, det er iallefal min motivasjon til å få barn før 40 (er nå 25 og barnløs prøver).
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #24 Skrevet 3. februar 2010 Synes og det er alt for sent. Jeg fikk min første da jeg var 22 år. Helt perfekt mener jeg. Da er jeg ung selv når h*n er voksen og jeg har mulighet til å følge opp barnebarn på en helt annen måte enn en eldre mor har. Livet er mens vi lever og jeg akter ikke å kaste bort en dag, å si at man ødelegger livet sitt med å få barn tidlig er det største tullet jeg har hørt. Jeg har fint klart å ta en utdanning med barn. Livserfaring får man mens man lever. Så til dere som har ventet en halv mannsalder med å riste liv i eggene. Det er greit, nå sitter dere der i et kjedet rekkehus til 2 mill, laaang utdanning, stabil jobb og alt "ordnet" og klart, da er det liksom innpass i deres liv for en liten krabat. Dere er 40 år nå, ung til sinns og forbannet på de yngre som mener at dere er for gamle. Da lekser dere opp hvor uvitende og uskolert vi unge mødre er. Selv om dere ikke tenker på at jeg som ung mor kommer til å nyte mye bedre av mine valg enn dere. Med utganspunkt på en eldre mor på 45 (noe som skremmende nok er vanlig) Da er hun 60 når barner konfirmeres og venter h*n til 45 års alder med å få barn så er mor 90 år. Da går vi fort en fremtid uten besteforeldre i møte. Men det er tydligvis ikke et fokus. Jeg gleder meg over at jeg kommer til å være en ung mor og forhåpentligvis bestemor med tiden. Når det er sagt må jo hver og en stå for sine valg. Dette er min personlige mening, akkurat som andre kan ha meninger om at jeg valgte å få barn "tidlig".
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #25 Skrevet 3. februar 2010 Synes og det er alt for sent. Jeg fikk min første da jeg var 22 år. Helt perfekt mener jeg. Da er jeg ung selv når h*n er voksen og jeg har mulighet til å følge opp barnebarn på en helt annen måte enn en eldre mor har. Livet er mens vi lever og jeg akter ikke å kaste bort en dag, å si at man ødelegger livet sitt med å få barn tidlig er det største tullet jeg har hørt. Jeg har fint klart å ta en utdanning med barn. Livserfaring får man mens man lever. Så til dere som har ventet en halv mannsalder med å riste liv i eggene. Det er greit, nå sitter dere der i et kjedet rekkehus til 2 mill, laaang utdanning, stabil jobb og alt "ordnet" og klart, da er det liksom innpass i deres liv for en liten krabat. Dere er 40 år nå, ung til sinns og forbannet på de yngre som mener at dere er for gamle. Da lekser dere opp hvor uvitende og uskolert vi unge mødre er. Selv om dere ikke tenker på at jeg som ung mor kommer til å nyte mye bedre av mine valg enn dere. Med utganspunkt på en eldre mor på 45 (noe som skremmende nok er vanlig) Da er hun 60 når barner konfirmeres og venter h*n til 45 års alder med å få barn så er mor 90 år. Da går vi fort en fremtid uten besteforeldre i møte. Men det er tydligvis ikke et fokus. Jeg gleder meg over at jeg kommer til å være en ung mor og forhåpentligvis bestemor med tiden. Når det er sagt må jo hver og en stå for sine valg. Dette er min personlige mening, akkurat som andre kan ha meninger om at jeg valgte å få barn "tidlig".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå