Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 jeg har prøvd med ham siden i går, han sitter på doskålet men vil ikke tise , sitter ca et minutt og vil gå av , noen forslag ? han er 2 1/2 år.
ifie Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Bare fortsett Jeg husker ikke når vi begynte å sette storebror på do (begynte og øve på å sitte), men det tok laaang tid før det kom noe tiss! Jeg vet ikke om det går an å få noe fortgang på det, men ikke stress han, og ikke "tving" han til å sitte på do. La han gå uten bleie hjemme (gjerne naken nedentil), og minn han på det ofte. "Husk at du ikke har bleie på. Si fra hvis du vil tisse". Da blir han oppmerksom på at han vil tisse, og det blir kanskje lettere og styre når han først sitter på do. (Nå gjetter jeg litt, men det er slik det har virket på gutten vår) Lykke til!
Ranveig R Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Så sant han synest det er greitt å sitte der, fortsetter du med å sette han på do innimellom, f.eks. ved kvart bleieskift. Dersom han ikkje vil lar du han få ein pause på kanskje ei veke eller to før du prøvar igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Vi sliter litt med samme problemet, men har laget en klistremerkegreie som henger ved do. Så får han et klistremerke for hver gang han sitter der (han er 22 mnd) og nå syns han det er stas å sitte der. Har ikke kommet så mye enda, men vi roser og sier han er flink, så kommer nok av seg selv når han blir større. Men dette med klistremerkene er mer en oppmuntring for å sitte der - inntil de skjønner hvorfor de sitter der! Han er så stolt av klistremerkene og skal vise alle besøkende at de er der!
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Jenta mi var ikke så begeistret for å gå på doen, sa som regel nei når vi spurte om hun skulle osv. Men så kjøpte vi en potte (den store modellen til baby bjørn) og da syntes hun det ble helt topp for da klarer hun alt sammen selv. De er jo veldig opptatt av å klare selv i den alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå