Gå til innhold

hvilke mnd skal jeg regne foreldrepenger av?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei=)

Jeg er ca 7 + 3 uker på vei =) ( siden siste mens) utregnet skal jeg ha termin rundt den 20 September=)

Det jeg lurer på er hvordan foreldrepengene mine blir regnet ut? vet det er 6 av de 10 beste mnd før fødselen, men fra hvilken måned kan jeg ta med i beregningene, November eller desember og utover?

Er arbeidsledig fra 1. mars så må vite hvor mange av månedene jeg var i jobb jeg har med i beregningene mine=)

Må vell søke meg ny jopbb fort som fy før magen kommer, men er ikke lett...... off må no gjør noe for å sikre meg penger ivertfall .... dagpenger tviler jeg på jeg får, med tanke jeg tar 2 fag på høyskolen frem til mai....

*tidlig ultralyd imorra* gruuurgleeer me:P

Fortsetter under...

Det er nok dessverre slik at det kun er dersom du mottar dagpenger at du kan bruke de 6 beste mnd som grunnlag for foreldrepengene... Kvalifiserer du ikke til dagpenger vil du ikke kunne bruke dette godet og det vil bli gjennomsnittsberegnet for 3/6/9 mnd før permisjonen begynner såfremst du ikke har fast stilling i det du går ut i permisjon. Har du fast stilling er det som regel de 4 siste ukene de bruker som grunnlag..

Om du har termin 20 september vil det si at du går ut i permisjon 3 uker før ca 30.august, og du må altså ha jobbet i minst 6 av de siste 10 mnd før den datoen. Om du bare jobber til 1.mars vil det si at du ikke oppfyller kravet for å få foreldrepenger da du da bare har jobbet i 5 av de 10 siste mnd.... Om du ikke får deg jobb vil du kun få engangsstønaden på ca 35 000 kr så jeg vil absolutt oppfordre deg til å begynne å søke jobber NÅ og ikke vær for kresen - det viktigste er at du får inntekt slik at du slipper å bare få engangsstønaden som man jo taper enormt på å få kontra foreldrepenger...

Lykke til med jobbsøkingen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...