Gjest Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Hvordan går det med ammingen for dere som har kolikkbarn? Jenta mi er 7 uker og har kolikk. Hun er ganske urolig hele dagen og kvelden, men sover heldigvis stort sett på natta. Hun plages veldig med luft i magen og skriker omtrent hver gang det kommer en promp! Slik er det også mens jeg ammer henne og enkelte måltider er vanskelig å gjennomføre. Da slipper hun puppen uttallige ganger, river og sliter i brystvorta og vrir seg i smerte. Heldigvis skjer ikke dette under hvert måltid, for da tror jeg ikke det hadde vært mye brystvorte igjen Problemer er at jeg tror hun får i seg for lite mat de gangene hun styrer sånn. Sånn utad virker det som hun er fornøyd rett etterpå, men hvis vi prøver å gi henne en flaske med mme sluker hun stort sett den rått! Da blir hun ofte veldig rolig etterpå. Flere som må benytte seg av mme enkelte ganger?
lille sprelle Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Jeg pumpet mye pga svak baby. Av og til fikk hun også mme. Hun hadde kolikk. Jeg merket ingen forskjeller på om jeg ammet, ga mm på flaske eller mme på flaske. Regner med at du kan triksene for å få ut lufta? På stellebordet: Press knærne opp mot magen og hold - gjenta noen ganger. La henne ligge på magen på armen din. Legg hodet i albuen din og la beina henge på hver side mot håndflaten din. Datteren min har sovet slik på pappaens arm i ganske mange timer.....
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har prøvd det meste for å få ut luft, men kan ikke si det har funket.. Har derimot merket en viss bedring etter kiropraktorbesøk, så håper at det skal fungere At hun blir roligere etter en flaske med mme er vel fordi hun slipper å jobbe så hardt for melka og at hun blir fortere mett Skjønner jo at det tar sin tid å bli mett hvis hun skal slippe puppen hundre ganger på ett måltid..hehe...
Nurket.21.12.09 Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 jeg vet ikke hvordan det er å ha kolikk unge, men hva med å gi henne litt sukker vann så hun roer seg før måltidet? Bare ett forslag. det hjelper når min lille Emil har vondt i magen.
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 har nok forsøkt det også, men virker ikke som noe biter på henne! vi har prøvd alle kjerringråd og råd ellers, så jeg må vel bare finne meg i noen urolige måltider!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå