Gå til innhold

Amming og kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med ammingen for dere som gjør det? Jenta mi er 7 uker og har kolikk. Hun er ganske urolig hele dagen og kvelden, men sover heldigvis stort sett på natta. Hun plages veldig med luft i magen og skriker omtrent hver gang det kommer en promp! Slik er det også mens jeg ammer henne og enkelte måltider er vanskelig å gjennomføre. Da slipper hun puppen uttallige ganger, river og sliter i brystvorta og vrir seg i smerte. Heldigvis skjer ikke dette under hvert måltid, for da tror jeg ikke det hadde vært mye brystvorte igjen ;) Problemer er at jeg tror hun får i seg for lite mat de gangene hun styrer sånn. Sånn utad virker det som hun er fornøyd rett etterpå, men hvis vi prøver å gi henne en flaske med mme sluker hun stort sett den rått! Da blir hun ofte veldig rolig etterpå. Flere som må benytte seg av mme enkelte ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes dette kunne minne om kiss jeg som er beskrevet andre sider her på kolikk-forumet.

Skrevet

Det er ikke kiss, vi har vært til både osteopat og kiropraktor som har avkreftet det :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Høres akkurat ut som sånn vi har det Purlykke! Kunne egentlig vært jeg selv som skrev toppinnlegget ditt! Gutten vår er 5 uker i morra da - og har myyye luftsmerter i magen stakkars. Nå har vi prøvd det meste føler jeg, men likevel har han vondt, stakkars. Og ja, noen ganger kaver og styrer han så fælt på puppen at det virker som han ikke får i seg nok selv om han viser at han er "ferdig". Vi har også gitt MME noen få ganger etter sånne puppekriser, og da har han tatt en del (mellom 20-70 ml) og roet seg etterpå...

Skal ikke være så lett med disse luft-babyene :(

Skrevet

Nei, det er jammen ikke lett... Vi har gått over til flaske nå, og de tre siste dagene har jenta vår vært som en helt annen unge :) (BANKER HARDT I BORDET!!!) Det virker ikke som hun har så mye luft i magen lengre og hun er mer fornøyd etter hvert måltid. Om det er pga flasken eller om kolikken har begynt å gi seg vet jeg ikke, men endringer har det blitt :) Hun er 2 mndr og en uke i dag!

Lykke til Veumjenta, håper det gir seg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...