Kul(e)Mage Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Skal gifte oss til sommeren og har et lite dilemma angående gjestelisten. Min mor ( som jeg ikke har et spesielt nært forhold til) har ny kjæreste. De har vel vært sammen i to år, men jeg har så vidt kun hilst på han to ganger (begge gangene tilfeldig), sambo har aldri møtt han. Hun forventer at han blir bedt i bryllupet vårt - men jeg har ikke lyst til å ha han der. Ikke noe i mot han, han er sikkert en hyggelig fyr. Men for meg er han en fremmed som jeg aldri kommer til å ha noe nevneverdig forhold til. Hva ville dere gjort?
Gjest ->>- Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Det er rimelig uhøflig å be noen som er i et fast forhold i bryllup uten partner. Enten det er din mor eller ikke.
It's all about me Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Selvfølgelig skal han inviteres. Å invitere uten partner synes jeg generelt er ganske sykt, og når det i tillegg er din egen mor.... At dere ikke har sett han mye går begge veier, og da kan bryllupet også være det smom endrer på akkurat dette.
yasmina Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Forholdt meg til det som ved de andre gjestene. Vi inviterte alle gifte og samboere med partner selv om vi i et tilfelle ikke en gang hadde moett samboeren. Med andre ord saa hadde jeg nok bare invitert han.
Anne-B. Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Så er bryllupet en god anledning for samboeren din å møte ham. Vi bad en god del mennesker som den ene ikke hadde hilst på. Selvfølgelig ber dere ham, noe annet er rett og slett skammelig.
Gjest Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 det sier seg egentlig selv. Vi inviterte min kommende svigerfar i vårt bryllup -og hans kjæreste var da en selvsagt inkludert gjest.- Uansett hvor anstrengt vårt forhold til henne er... Det er jo ikke sikkert han vil komme uansett... Min svigerfars kjæreste valgte å utebli fra vårt bryllup - et greit valg synes vi!
It's all about me Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Synes det er ille at du i det hele tatt vurderer å ikke be han.
Brillefint - Jadda! Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Selv om jeg aldri hadde truffet kjæresten til venninna mi så var han vel bedt han og.
___ Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Alle som er i et fast forhold inviteres i bryllup med partner, muligens med unntak av folk som har ligget med brud eller brudgom tidligere. Du kan eventuelt skrive "mor med følge" på inbydelsen. Da sender du et ganske sterkt signal om hvilken status hen har. Bryllup er ellers en utmerket arena for å bli kjent med resten av fammilien.
gerd Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Skjønner ikke at du engang vurderer å la være å invitere han jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå