Gå til innhold

Det viste seg at jeg hadde rett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vi er blitt svindlet via internet..over 1000kr :((

noen som vet hva som skjer nå når jeg anmelder dette til politiet?

jeg har selgerens navn og kontonummer..hva kan politiet gjöre tror dere? om de finner han, kan de tvinge han å betale tilbake pengene?

gruer meg til dette...kjenner at jeg ikke orker..hva om han er psyko?!han har min adresse og navn.. uffff.... :(( kjipt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan med 100% sikkerhet si at politiet vil gjøre - Ingenting.. Mange har anmeldt for langt større summer uten at noe blir gjort så dette må du nok ta på din egen kappe under kategorien: egen dumhet..

Du kan jo alltids prøve å true selger med at du vil anmelde ham, men er han dreven i "faget" er nok neppe det noen trussel...

Skrevet

Må bare anmelde det. Politiet vil innkalle han til avhør og saken går sin gang fra der. Er ikke så mye stress.

Rett skal være rett!!

Skrevet

Mest sansynelig ser du aldri noe mer til de pengene og du har fått en dyr lekse om at man ikke setter inn penger direkte på privat konto ved slike kjøp.

Selvfølgelig skal du anmelde, men at politiet bruker noen storeresurser på at denne personen skal tilbakebetale skjer nok ikke.

Skrevet

ja..dette var det dummeste jeg noensinne har gjort...passet skikkelig dårlig nå å bli uten de pengene :((

fatter ikke at politiet ikke kan gjöre noenting når de vet at de var han som svindlet oss? godtar de bare at det er slik, og at det er OK? hva er vitsen med å anmelde det liksom??

HI

Skrevet

Kanskje legge ut finnkoden her til advarsel for andre?

Skrevet

Støtter den siste her.. var det på finn du ble lurt? Da bør det også meldes til finn så han kan tas bort.

Skrevet

Politiet kommer sikkert til å gjøre det samme med dere som de gjør i halvparten av alle andre saker. Det går litt tid, og så får dere brev om at "saken er henlagt etter bevisets stilling". Nei, jeg har ingen tillitt til politiet...

Jeg tror nok dessverre dere bare må være glade for at det ikke var mer penger det var snakk om, selv om jeg vet at 1000kr svir mye det også!!

Når man handler noe på nettet lønner det seg alltid å enten handle på postoppkrav eller møte personen i virkeligheten å gjøre handelen da. Man må aldri stole på at varen blir sendt dersom man betaler føst. Heller ikke stole på at pengene blir betalt dersom varen blir sendt dersom det er du som er selgeren!!

Skrevet

Brukte dere betalingsordningen som finn.no anbefaler?Om dere i så fall gjorde det så vil dere nok ha en god sak...

Om dere IKKE gjorde det så er vel de pengene tapt for å si det sånn.

Jeg synes ikke du bør legge ut finn- koden her da dette er ett anliggende mellom deg og "svindleren" og da bør dette ordnes mellom dere uten at en hel nettside legger seg i...

Skrevet

Men om det er noen her inne som er på vei til å handle fra samme fyr synes jeg de bør få vite det.

Dessutten er han en øvd svindler lager han bare nye annonser hvis finn sletter denne. Så å få han ut i lyset er uansett det beste.

Skrevet

Jeg har både kjøpt og solgt på denne måten og aldri blitt lurt, men har det i bakhodet at det kan skje og at jeg får da bare den kostnaden om det skjer.

Har ikke handlet for så store summer men skal jeg det ville jeg brukt finn sin betalingsgaranti.

Skrevet

Uff det er så kjedelig at sånt skjer.

Setter oss andre osm selger mye på finn i dårlig lys.

Jeg selger veldig mye og bruker forskuddsbetaling til min private konto. Som regel er det snakk om ca 150 kr og sånn de setter inn.

Er det over det sier jeg at de gjerne kan bruke finns betalingsgaranti.

Så et tips til dere andre er å bruke finn`s betalingsgaranti..

Skrevet

Men hvorfor ikke finne svindleren på facebook og kontakte hans / hennes kontakter og be de om hjelp til å få pengene dine igjen? Var ei som klarte akkurat det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...