Zitro Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 var hos legen og målte kl 12.30, da var den 40 og vi ble sendt hjem uten antibiotika. Frem til nå har feberen steget fra 38 til 40 og lillemor er i ganske mye dårligere form... Hun fikk ikke antibiotika pga for lav CRP, men jeg kjenner jenta mi og sykdomsbildet hennes så jeg veit at her er det det samme som vanlig og antibiotika trengs, men nå er jo fastlegen stengt... Hun er snart 2 år og sliter med astma til vanlig og nå hører jeg krupphosten begynner å sette seg på henne også :-(
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Kommer jo helt ann på det, men om hun har blitt dårligere vil jeg tro crp'n hennes har steget også. Den kan jo gå fra 30-200 på kortkort tid, eller den kan stige fra 30-50 iløpet av noen dager.... Om almentilstanden er betydelig verre må du jo ta kontakt med legevakta. God bedring!
Gjest Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Crp kan øke raskt og komme litt senere enn symtomene for å si det sånn. Jeg ville nok hvis feberen var på 40 og alm.tilstanden dårligere også ha vurdert legevakt. Kan hende hun blir dårligere i løpet av natten, det er jo veldig typisk.
gerd Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Crp er "gårsdagens nyheter". Den gjenspeiler ofte hvordan det var for 24 timer siden om du skjønner. Krupp er jo et resultat av virusinfeksjon. Selvsagt kan det være bakteriell infeksjon på toppen, men sykt barn med krupp i seg selv betyr ikke at det er nødvendig med antibiotika. Men du kjenner barnet ditt - har hun lungebetennelse er det jo greit å finne det ut så hun kan få behandling.
Zitro Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2010 Vi tok en kjapp tur innom legevakta vi. Hu begynte å bli tungpusta og litt rask respirasjon så jeg tenkte det var greit med en sjekk til... CRP var da 34 (kontra 36 før i dag) respirasjon på 35. Fikk ikke antibiotka nå heller, men hu har fått en god dose, efedrine, ventoline og flutide + febernedsettende. Ligger høyt på kaldt rom. Så får vi håpe natta går bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå