Gå til innhold

Holder på med bachelor..

Mamma med to trollunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å skal skrive på bachelor oppgaven min, men klarer ikke konsentrere meg. Jeg skal levere første del i morgen til veileder. Men har nesten ikke skrevet noen ting.

Nurket i magen begynner å turne hver gang jeg bestemmer meg for at "nå må jeg bare skrive". Da er konsentrasjonen borte umiddelbart og jeg blir sittende å følge med på magen som beveger seg.

Siden jeg har termin bare 3 uker etter at oppgaven skal være levert, vet jeg at jeg burde skrive mest mulig nå i tilfelle babyen kommer for tidlig. Noen som har tips til hvordan jeg skal bedre konsentrasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg er i akkuratt samme situasjon som deg, bare at vår bachelor ikke skal leveres før 4.juni og jeg har termin 4.april.

Hadde håpt å få gjort alt ferdig før babyen kommer, og evt. bare å sluttrapporten igjen etterpå.

Vet ikke hvordan planene dine er, men mine har iallefall måtte roe seg litt etter at jeg har vært innlagt på sykehus i 2 uker januar som gjorde til at jeg har blitt veldig forsinket. er ikke frisk enda, så begrenset hvor mye jeg får gjort. I tillegg har du jo samme problemet som deg :P

jeg har bare funnet ut at alt jeg klarer nå før babyen kommer er en bonus. klarer jeg det ikke får det vente til neste år, ikke noe mer å gjøre med det.

dette er min 2. under studiene, så kan jo fortelle litt om hvordan jeg hadde det med 1 mann. da leste jeg som en gal om kveldene fordi jeg SKULLE klare å ta en oppgave, som skulle leveres dagen før jeg hadde termin. Tenkte som så at all den lesingen ville være forgjeves om jeg ikke fikk det til. Det holdt motivasjonen oppe, og jeg klarte det med glans. fødte faktisk dagen etterpå hehe sikkert pga alt stresset.

prøv å bruk babyen til motivasjon, at du trenger å få gjort denne oppgaven slik at du har bedre tid til den lille når den er kommet, og mtp videre skolegang osv. tenk det å bare kunne nyte tiden med nurket etter fødselen uten å overhodet tenke på oppgaven som du leverte FØR fødselen. skal love deg at de 3 første ukene etter fødsel ikke akkuratt er forbeholdt skolelesing:P så ikke sikkert du får gjort noe som helst da engang...

Skrevet

husk at det er ikke sikkert at å levere bacheloren er det lureste du gjør, økonomisk sett..

sjekk ut hva du får i økostøtte det neste året om du fortsatt har studentstatus, i forhold til om du gjør deg ferdigutdanna og jobbsøkende!

Skrevet

Har en siste avsluttende eksamen igjen til sommeren, så når bacheloren er levert skal jeg ha permisjon ett år. Så fullfører ikke studiet selv om jeg leverer oppgaven :)

Motivasjonen er på null. Men jeg må virkelig ta meg sammen og få skrevet noe skikkelig snart :) Bare 5 uker til den skal leveres og jeg har skrever alt for lite til nå! Jeg er en person som jobber best under press, så får nok fart på skrivingen når det begynner å haste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...