<3tregutter<3 Skrevet 3. februar 2010 #1 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har lest masse om ketolysekuren i det siste, og synes det er veldig interessant! Bestilte startpakken på ketolyse.no, og starta opp for meg selv fredag som var. Skal ned ca 15 kg. Har gått på GR-kurs for noen år siden, og ble helt fiksert på mat.... Følte jeg tenkte på det og planla oppi hodet mitt hele tida..... Ikke bra.. Etter snart 6 dager på ketolysekur er jeg veldig positivt overraska over hvor lite tid og energi jeg bruker på å tenke på mat!! Passa på å gjøre en storhandel før jeg begynte, slik at jeg har litt variert innhold i skapa. Ikke er jeg sulten heller:-) Prøvde ikke ketolysestixa før det hadde gått etpar dager, på dag 3 var det lys rosa (10%), Vet jo at man ikke trenger å bruke de hver dag, men har gjort det, jeg da.... Syns det er så artig å se fargeforandringa! Og så er det jo en ekstra forsikring om at man gjør det riktig sånn i startfasen! De tre siste kveldene har stixen blitt lys lilla (50%), ingen forandring videre..... Står jo i boka at så lenge det er innenfor det som står på boksen så er det bra nok, men venter liksom på at den mørke lilla fargen skal dukke opp, jeg da...... Hva er deres erfaringer? Er det ok med lys lilla, eller bør jeg skjerpe inn?? Har ligget på 13-14 karb pr dag, ikke alltid like lett å beregne helt nøyaktig, så runder alltid av oppover på kommaene slik at jeg er på den sikre sida, Skal ikke på vekta før fredag, så veit ikke om jeg har gått ned noe enda...... Når merka dere at vektnedgangen begynte? Står i boka at uke 1 legger kroppen om forbrenninga, og uke 2-3 går man ned. Men syns mange som skriver her går så mye ned allerede den første uka! Syns ikke jeg har merka noe enda..... Men føler meg bra og ikke svimmel eller vondt i hodet som det står at noen kan oppleve. Går bare på do litt ofte......må tisse hele tida;-) Og så hadde det vært kjempefint å dele flere gode oppskriftstips! Har tre små i huset, og ikke alltid like lett å være like oppfinnsom! Håper noen kan svare en "ketolysefersking", ble visst litt langt ser jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 3. februar 2010 Glemte jo selvfølgelig en ting selv om innlegget ble langt.... Søtsuget mitt er helt borte, og det er deilig for en som var avhengig av sjokolade:-) Men jeg må ha etpar suketter i kaffe og te, ellers syns jeg ikke det smaker godt.. Hva er deres erfaring med søtningsstoffer?? Har lest i boka at sorbitol ikke kan brukes da kroppen omdanner det til karbohydrater... Så har unngått det.. Men er det lurt å unngå søtningsstoffer helt uansett?? Pepsi max er jo uunnværlig også da.... iallefall nesten.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/#findComment-141382491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiwi med maispire Skrevet 4. februar 2010 #3 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei hei:) Jeg har en blogg med mange ideer når man går på ketolyse, så du kan jo skjekke den ut for tips. www.ceciliejohansen.blogg.no Ellers vet jeg at brus og slikt kan stoppe opp for denne forbrenningen. Det varierer hos alle for hvor mye av ulike produkter som skal til før det ødelegger for ketosen. Har du prøvd Splenda? Uansett er det nok lurest å unngå all form for søtningsmidler, men for oss som ikke greier det er splenda et godt alternativ=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/#findComment-141389382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiwi med maispire Skrevet 4. februar 2010 #4 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei hei:) Jeg har en blogg med mange ideer når man går på ketolyse, så du kan jo skjekke den ut for tips. www.ceciliejohansen.blogg.no Ellers vet jeg at brus og slikt kan stoppe opp for denne forbrenningen. Det varierer hos alle for hvor mye av ulike produkter som skal til før det ødelegger for ketosen. Har du prøvd Splenda? Uansett er det nok lurest å unngå all form for søtningsmidler, men for oss som ikke greier det er splenda et godt alternativ=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/#findComment-141389419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. februar 2010 #5 Del Skrevet 5. februar 2010 Heisann! 50% er jo helt konge det! Jeg er i min 3. runde med ketolyse og har aldri vært over 50%. Mener jeg har lest et sted at man helst ikke skal være over 50% heller, for det tyder på at du kan være dehydrert. Jeg tester også hver kveld av samme grunner som deg ) Er som regel et sted mellom 10 og 50%. Går også på vekten hver dag. Tror det er blitt en tvangshandling. hehe... Jeg bruker mye kjøttdeig, løk, hakkede tomater på boks, brokkoli og blomkål. Kylling og salat med rømme blandet med ketchup er også veldig godt! Har laget ketolysebrød med bakemixen fra ketolyse.no slik at man kan ha noe mat i farten. Avocado går det også en del av. Av godterier unner jeg meg chilinøtter (fra Michaels Farm. Lite karber) og Premium 70% sjokolade. Den med appelsin er kjempegod også! Tar en bit hver dag :o/ Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/#findComment-141390724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. februar 2010 #6 Del Skrevet 5. februar 2010 Du mener kanskje www.thececiliejohansen.blogg.no ? ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/#findComment-141390729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 5. februar 2010 Hei og tusen takk for svar!!! Skal sjekke ut bloggen din, Thececiliejohansen, høres spennende ut:-) Og Renate 77.. veldig betryggende å lese innlegget ditt! Mine stix ligger enda standby på lys lilla, men da er det nok greit:-) Syns jeg har vært så flink, så hadde ikke noe særlig lyst til å stramme inn.... Hvis jeg kan fortsette som nå, så blir dette bare gøy:) Måtte smile litt for meg selv da jeg leste om dette med å gå på vekta! Har forferdelig lyst til å gå på hver dag jeg og, men siden batteriene i digitalvekta mi er oppbrukte må jeg bruke den vanlige så lenge (glemmer batterier hver gang jeg handler....). Den er jo veldig unøyaktig i forhold... Har tenkt å teste ut selvdisiplinen med å innføre en fast veiedag. Ser vel resultata bedre da... Ser ut til at jeg har gått ned 1- 1 1/2 kg, men usikker pga unøyaktigheta på vekta... Blei litt skuffa siden jeg syns mange går ned 5kg og slikt den første uka.... Litt utålmodig....;-) Hvor mye har dere gått ned totalt, og over hvor lang tid? Og når begynte dere å merke vektnedgangen skikkelig? Jeg har en liten "gulrot" i klesskapet nemlig; skal være forlover for ei venninne i Paris i slutten av april, og har en nydelig kjole jeg skal inn i! Er jo ei stund til enda da heldigvis! Men motiverer veldig!! Blir mye kjøtt, kylling og kjøttdeig her også, er ikke så innmari glad i fisk.... Spiser dere mye av det? Vet man bør det, men.... Skal prøve å unngå søtningsstoffer i uka som kommer, teste ut litt om det skyter litt fart på vektnedgangen da! God helg jenter, håper jeg hører mere fra dere! Er så spennende å høre andres erfaringer siden jeg ikke går på noe kurs eller noe! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382402-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-ketolyse-trenger-litt-eksperthjelp/#findComment-141391270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå