Gå til innhold

Dyreparken i mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini (på 2,5), moren min og jeg skal til Dyreparken i Kristiansand i kristi himmelfart helga og har bestilt overnatting i Kardemomme by.

Så nå på nettsidene at det var svæt begrenset tilbud og åpningstider, men ble beroliget av blid dame på kundesenteret som sa at det var nok å se. Vi har tilgang til parken selv om porten stenger kl 15.

Anbefalte oss og ta med lommelykt for å se dyrene i Norsk villmark i mørket om kvelden bl.a.

Noen som har vært der/ overnattet i mai og vil dele erfaringer?

Skrevet

Jeg har vært der både vår og høst, men ikke overnattet, jeg bor i nærheten.

Jeg trives kjempegodt i dyreparken utenom høysesong. Du slipper kø over alt, og alt stresset som følger med.

Greit nok at kanskje ikke tømmerrenna, bob-banen, diverse karuseller m.m. er åpent. Men med en så liten gutt er det vel dyr som er hovedfokus? I så fall tror jeg dere får et kjempefint opphold, får bare håpe på fint vær:)

Skrevet

Takk for beroligende svar :-)

Flere som har vært i dyreparken utenom høysesong?

HI

Skrevet

Jeg ville absolutt heller dra som dere i Mai enn midt i sommeren da det kun er kø og folk overalt. De tingene som er stengt er som skrevet over sånne ting man får andre steder. Dyrene er der hele året. Vi drar der ofte men sjeldent i høysesong. 1 dag er for lite til å se hele parken uansett når man drar så dere får nok å se på. Ta med klær for å være ute til det været som er så dere kan kose dere max. Når det gjelder mat så syntes jeg det er greit å ta med, men det går fint å kjøpe også (prisene er som i andre parker). Utrolig koslig å sitte å spise i nordisk villmark på en benk eller utenfor buret til favorittdyret.

Skrevet

OK, takk for svar jenter. Nå gleder jeg meg igjen :-)

Var redd det skulle bli litt stusselig. Men det er jo masse flotte lekeaparater i tillegg til alle dyra, så dette må bli bra.

Det er visst ikke mer enn 10 min å gå til en stor matbutikk heller, er jo ikke så mange kafeer og sånt som er åpne. Men vi har jo eget Kardemomme-hus med minikjøkken. Blir jo dyrt og spise alt på kafé og.

Vi skal faktisk være der 2 netter, men det vil jo si at vi har tid til å gå tilbake til det mini synes er gøy. Og han får masse tid med mamma og bestemor.

Var visst stor lekeavdeling på Rica hotellet rett ved og. Hvis vi ikke skulle være heldige med været. Vi liker egentlig regn og vi, bare vi er godt kledd.

HI :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...