Gå til innhold

Er overvektige foreldre egoistiske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at en kvinne på 35 år veier 100 kg og er 1,65. Hun er gift med en mann på samme alder som er 1,85 og med 150 kg å bære på.

De har to barn som foreløpig er normalvektige. De spiser 'normal' mat i hverdagen som fks. fisk, fiskekaker, kylling, pasta, div.supper, men skeier godt ut i helgen, mye fettrik mat, snop og sukkerholdig brus.

Ingen av foreldre går direkte ned for å redusere kroppsvekten sin. Er dette et skrekkeksempel?

Hvordan reagerer dere på overvektige foreldre? I følge skarpe(?) Anna Anka er feite foreldre egoistiske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er egoistiske på den måten at de ikke ivaretar egen helse. De utsetter dermed barna sine for en økt risiko for å miste en eller begge foreldrene sine tidlig. Anna Anka ser jo ikke ut som sunnheten selv, hun ser nærmest halvdød ut av sult.

Skrevet

Hvis de spiser opp barnas mat er det egoistisk :-) Ellers vil jeg si at det er leit med tanke på at ekstremt overvektig ofte er i dårlig form og får tilleggsproblemer som vonde knær osv og annet som kan begrense mulighetene for å være fysisk aktive med barna.

Skrevet

Ja. Egentlig. De "vil ikke" ha et langt og godt liv med ungene, men setter god mat og TV foran en frisk kropp som kan ha det moro med ungene..

Og det er meget sannsynlig at ungene blir fete, for de kan ikke si at de har et "normalt hverdagskosthold" om de er så overvektige..Da hadde de ikke vært så overvektige...Og er de i tillegg inaktivet og evt spiser etter barna er i seng så har de skapt fete personer av barna, selv om de som små barn enda ikke er overvektige..ER vel først nærmere puberteten at overvekten blir synlig på mange barn...

De vil ikke gi barna at sundt (og slankt ) liv hvis de selv må "gi avkall" på favoritt-TV program eller diverse snop og godsaker.....For at barna skal bli sunne MÅ foreldre være sunne..SÅ lever man usunt som forelder så blir barn usunne..SÅ kan man velge da. ER sofaen og mye usunn mat viktigere enn en frisk unge,- ja da er man vel egoistisk....Eller????

Man må desverre leve som man lærer..Og si at ungen skal røre på seg hver dag, drikke bare vann og spise godt kun lørdag kveld, så preller det av som vann på gåsa om man selv aldri trener, aldri blir svett, og spiser i smug når barna er borte/har lagt seg...Sanne mine ord!!!

Skrevet

Så lenge barna ikke arver foreldrenes usunne vaner, og blir proppet med drittmat vil jeg ikke ai at de er egosistiske.

Skrevet

ja for alle overvektige er overvektige fordi de spiser usunn mat.. sitter i sofaen hele dagen dytter i seg den ene potetgullposen etter den andre... skyller det ned med cola.

Bare vent til sønnen til meg og den feite gubben min blir stor nok til å spise fast føde... da skal vi fore han opp på potetgull og cola.

Hilsen ei som er så feit at hun ruller når hun bøyer tærne oppover.

Skrevet

Ikke egoistiske mener nå jeg.

Kan ramse opp mye verre ting enn og være overvektig når man tenker på og være egoistisk.

Skrevet

Så lenge ders overvekt ikke hindrer barna i å utfolde seg, både inne og ute, så synes jeg ikke at det er egoistisk.

Så lenge de ikke overfører et usundt kosthold til barna, så synes jeg ikke det er egoistisk.

Leser her inne på middagslistene, og det kan godt være tynne mennesker, men fryktelig mye jun og halvfabrikat. "Bare i dag", "Lenge siden sist", "Bare jeg og gutten hjemme derfor". Hvem har ikke lest slike unnskyldninger.

Den dagen vi spiser en hamburger til middag, så føler jeg ikke at vi har behov for å unnskyldet det, siden det skjer så sjeldent. Tror unnskyldninger kommer fra de som har den hamburgeren og den pøla flere ganger i uken.

OG PPPPSSSS! Sukkerholdig brus er bedre enn sukkerfri. Ville aldri gitt våre barn light produkter.

Skrevet

Anna Anka? Er det virkelig noen som gidder å høre på noe som kommer ut av kjeften på det anorektiske fugleskremselet der...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...