Mammatilsnart2:) Skrevet 3. februar 2010 #1 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal ha nr, 2 nå under planlagt keisersnitt. Nr 1 kom under hastekeisersnitt da han ikke ville komme ut selv, da foregikk det under full narkose. Nå skal jeg få spinal bedøvelse å syntes alt høres skummelt ut Håper noen har noen gode historier til meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allegra baby Skrevet 3. februar 2010 #2 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei! Jeg hadde planlagte ks nummer 2 på Rikshospitalet forrige mandag. Begge mine har vært grunnet fødselsangst (ingen medisinsk grunn, kun eget ønske). Jeg har vært veldig fornøyd med mitt valg begge gangene, og spesielt denne siste gangen. Jeg ble operert i 12 tiden på mandag og fikk ha baby hos meg hele tiden på overvåkingen. Jeg ba spesielt om å få satt kateter etter spinal da jeg syntes dette var veldig vondt første gang. Babyen ammet masse etter ca 1/2 time og var superpigg. Jeg reiste meg opp og tok noen skritt rundt i rommet samme kveld. Det var relativt vondt på dette tidspunktet, men absolutt ikke kjempevondt. Neste morgen gikk jeg selv til spiserommet, og følte ikke særlig ubehag- kunne ikke tro hvor pigg jeg følte meg! Fra onsdag morgen brukte jeg kun litt paracet, og tok det mer preventivt enn at jeg følte at jeg trengte det pga smertene. Denne gangen, og også første gang, var jeg i minst like god form dagen etter fødsel som de aller fleste som hadde født vanlig. Innen jeg dro hjem på torsdag ettermiddag følte jeg meg mer eller mindre helt fin- litt ubehag og stikking i såret ved hosting, brå bevegelser, etc, men ikke noe ut over det. Skjønner at spinalbedøvelsen virker litt skummel- jeg syntes også det, men det var ikke illle noen av gangene. Det eneste som var ekkelt var å måtte ligge helt stille og kjenne et press (ikke vondt) i ryggen mens den ble satt. Tenk på at det er nesten akkurat som vanlig epidural som gis ved fødsel som jo veldig, veldig mange tar! Lykke til, ikke vær redd- tror det er stor forskjell på planlagt keisersnitt og akutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141383060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allegra baby Skrevet 3. februar 2010 #3 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei! Jeg hadde planlagte ks nummer 2 på Rikshospitalet forrige mandag. Begge mine har vært grunnet fødselsangst (ingen medisinsk grunn, kun eget ønske). Jeg har vært veldig fornøyd med mitt valg begge gangene, og spesielt denne siste gangen. Jeg ble operert i 12 tiden på mandag og fikk ha baby hos meg hele tiden på overvåkingen. Jeg ba spesielt om å få satt kateter etter spinal da jeg syntes dette var veldig vondt første gang. Babyen ammet masse etter ca 1/2 time og var superpigg. Jeg reiste meg opp og tok noen skritt rundt i rommet samme kveld. Det var relativt vondt på dette tidspunktet, men absolutt ikke kjempevondt. Neste morgen gikk jeg selv til spiserommet, og følte ikke særlig ubehag- kunne ikke tro hvor pigg jeg følte meg! Fra onsdag morgen brukte jeg kun litt paracet, og tok det mer preventivt enn at jeg følte at jeg trengte det pga smertene. Denne gangen, og også første gang, var jeg i minst like god form dagen etter fødsel som de aller fleste som hadde født vanlig. Innen jeg dro hjem på torsdag ettermiddag følte jeg meg mer eller mindre helt fin- litt ubehag og stikking i såret ved hosting, brå bevegelser, etc, men ikke noe ut over det. Skjønner at spinalbedøvelsen virker litt skummel- jeg syntes også det, men det var ikke illle noen av gangene. Det eneste som var ekkelt var å måtte ligge helt stille og kjenne et press (ikke vondt) i ryggen mens den ble satt. Tenk på at det er nesten akkurat som vanlig epidural som gis ved fødsel som jo veldig, veldig mange tar! Lykke til, ikke vær redd- tror det er stor forskjell på planlagt keisersnitt og akutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141383066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harefrk1 Skrevet 3. februar 2010 #4 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei mammatilsnart2:) Jeg blir også mamma til to om 12 dager, planlagt KS for 2. gang grunnet seteleie. Spinalbedøvelsen er ikke noe å grue seg til, du kommer til å være så spent etc at du egentlig ikke legger merke til det Var mest ubehagelig å krumme ryggen, for det var jo ikke så lett Jeg synes også at kateteret var det mest ubehagelige med hele... var oppe å gikk litt første dagen, fikk gått på do å vaska meg litt pussa tenna etc. dag to fikk jeg frokost på senga men spiste middag i kantina, dag tre var jeg oppe å etterlyste babyen min i seks tia om morgenen, og dag fire hadde jeg fått nok og dro hjem Har fått vite at om jeg er i god form etter KS denne gang, kan jeg sikkert få flytte på sykehushotellet dag to eller tre skal benytte meg av all hjkelp jeg kan få, spesielt rundt amming, da jeg ikke kom helt igang med det sist... DET skal jeg klare denne gangen Hvilket sykehus skal du på? Jeg er fra Ålesund, og skal ta KS på Åse sykehus Masse Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141383745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilsnart2:) Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk for 2 gode svar Jeg skal be om kateteret etter spinalen er satt jeg også for vil ikke kjenne noen "drive" der nede. Lurer på om jeg skal spørre om jeg kan få noe å sove på når di syr meg sammen. Gleder meg til å bli ferdig nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141384290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilsnart2:) Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal på Bærum sykehus foresten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141384341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen_ Skrevet 4. februar 2010 #7 Del Skrevet 4. februar 2010 Takk for bra info om ja. Noen som har tilsvarende å fortelle fra Ullevål?og dette med kateter - opplyser du om brev du gir til sykehus eller? Har også hørt man må faste + sette en blodfortynnende sprøyte hjemme kvelden før snittet? Et siste, og kanskje dumu spørsmål: hva har man på seg under snittet? Altså på operasjonsbordet? Ligger vel ikke naken på oppvåkning eller? Det var mange rare spørsmål, men man lurer jo på så mye rart når man hår og venter... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141389560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen_ Skrevet 4. februar 2010 #8 Del Skrevet 4. februar 2010 Takk for bra info om k-s. Noen som har tilsvarende å fortelle fra Ullevål?og dette med kateter - opplyser du om brev du gir til sykehus før operasjonen eller? Har også hørt man må faste + sette en blodfortynnende sprøyte hjemme kvelden før snittet? Et siste, og kanskje dumt spørsmål: hva har man på seg under snittet? Altså på operasjonsbordet? Ligger vel ikke naken på oppvåkning eller? Det var mange rare spørsmål, men man lurer jo på så mye rart når man hår og venter... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141389591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen_ Skrevet 4. februar 2010 #9 Del Skrevet 4. februar 2010 Takk for bra info om k-s. Noen som har tilsvarende å fortelle fra Ullevål?og dette med kateter - opplyser du om brev du gir til sykehus før operasjonen eller? Har også hørt man må faste + sette en blodfortynnende sprøyte hjemme kvelden før snittet? Et siste, og kanskje dumt spørsmål: hva har man på seg under snittet? Altså på operasjonsbordet? Ligger vel ikke naken på oppvåkning eller? Det var mange rare spørsmål, men man lurer jo på så mye rart når man hår og venter... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141389607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til minin Skrevet 4. februar 2010 #10 Del Skrevet 4. februar 2010 Heihei. Keisersnittet mitt var en positiv opplevelse fra ende til annen Ikke Ullevål da... Jeg hadde ønskebrev som jeg leverte sammen med helsekort for gravide da jeg ble innlagt. Blant annet om kateter etter bedøvelse. Det var veldig greit for da leste jordmor brevet før hun kom inn på rommet til oss og så gikk vi igjennom det sammen. Godt å få svar og avklaring på store og små spørsmål. Jeg måtte faste fra midnatt dagen før snittet, men fikk ingen blodfortynnende sprøyte eller no'. Under snittet hadde jeg på meg en sykehusskjorte. Jeg hadde dyne på meg nedentil da jeg ble trillet inn og på oppvåkningen. + At de hadde på meg en lekker nettingtruse med en diger bleie når de var ferdige med å operere. Det var litt snålt å oppdage den, da jeg ikke ante at jeg hadde den på meg. Var jo bedøvd Spør og grav! Det er lettere å fortelle når du lurer på konkrete ting... Men jeg kan si såpass som at jeg gleder meg til mitt neste snitt i mai! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141382077-skal-ha-keisersnitt-om-12-dager-non-som-har-gode-historier-%C3%A5-fortelle/#findComment-141389820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå