Gå til innhold

bussreise med 2 åring. barnesete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut på en reise med datteren min.

Første reisen er det en 3 timesr busstur, på hjemveien tar vi nattbussen. Ringte busselskapet og de sa at de ikke hadde noen barneseter. Har ikke mulighet til å ta med selv. Hvordan funker dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok jenta de er trygg i et vanlig bussete om hun er 2 år.

Skrevet

Men om det bare er tre-punktes seler i bussen da?

Ja jo, hadde vel neppe fått henne til å sitte stille i setet hele veien uansett.

Skrevet

Går nok helt fint. Har reist mye med mine, og satt i setet i bussen uten problem fra rundt 2 - årsalderen :)

Skrevet

Jo det går vel bra.

Han jeg skal besøke hadde undersøkt litt på nett, og det er påbudt med sikkerhetsbelte for alle og med barnesete eller spesiell beskyttelse av noe slag på alle under 135 cm. Dette gjaldt alle norske busselskaper. Men vi skal reise med et svenskt.

Det som er da er jo at hun dama jeg prata med der ikke kunne garantere at det var to-punktsseler i alle bussene. Hun sa at i noen var det to-punkts og i noen var det tre-punkts. Og en på 2 år er da altfor liten for en tre-punktssele? Så det vil jo da si at hun ikke har noen beskyttelse...

Skrevet

Nå er dette veldig off-topic, men hva er en to-punkts sele og en tre-punkts sele? dette er faktisk noe jeg har lurt på lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...