Gå til innhold

Hva gir dere å drikke til de små?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en liten gutt, så helsesøster sa at for han er det viktig å få minst mulig vann. Han har bedre av å få pupp.

Gir han noe vann fordi han syntes det er godt og liker den drikkeflasken sin

Jeg ammer alltid før måltidene. Til frokostgrøten får han oftest melk fordi jeg må pumpe på kvelden før før jeg legger meg (siden han ikke våkner og vil ha mat på natt lengre). Så da serverer jeg den melka til frokosten.

Ellers får han vann. Liker veldig godt vann, men drikker jo ikke akkurat store mengder av det. Derfor ammes han før hvert måltid

her har vi en som ikke liker vann noe særlig.. Men i det siste har han kun fått tilbudet om vann til frokost (grøt) og middag (han får litt mme hvis han spiser lite middag. Og jammen meg er han begynt å like vann litt bedre i alle fall.. Men er ikke mye han drikker da.

Helsesøster sa at det etterhvert var nok med 5-6 dl mme (inkl vannet jeg blander i grøten - den er tilsatt melkepulver.) i døgnet.. Så her får lillemann vann til grøt og middag, og så får han litt banan + mme til formiddagen, og mme etter kveldsgrøten (mest for kosens skyld :) - og nattesøvnen..)

Annonse

Vi gir juice blandet med vann til middagen, eller juice fra nestle eller semper (svensk merke)... gode vitaminer der...

Ellers er det morsmelk og kanskje noen slurker vann etter grøten.

Er han grinete og ikke sulten så får han flaske med vann, og den koser han seg med...

Hmm... Lille tryll er ikke særlig flink til å drikke vann altså :o/ Ikke er hun opptatt av puppen lenger heller. Er litt bekymra for at hun får i seg for lite, særlig de siste dagene med feber :o(

Har lurt på å tilby fruktsaft fra Nestle *vurdere vurdere*

Hun får vann til mange av måltidene, for sist vi var på helsestasjonen sa de at hun fikk i seg litt for mye melk... Hun får nemlig flaske om kvelden og natta..

Blir flinkere og flinkere til å drikke vann... Prøver også å gi henne litt vann innimellom..

Lillegutt får ikke så mye utenom mme, eller han vil ikke ha så mye.

Han får flaske med vann, men blir ikke mye han får i seg, men litt barne juice blandet med vann går ned på høykant hehe..

Lillebror har blitt kjempeglad i vann. Og det er nok fordi han ikke er noe særlig glad i pupp mer. Så han kjenner nok at det gjør godt med litt vann i halsen. Får tyna i han litt pupp på dagen - kanskje to ganger mens han er våken. Og litt på morgenen. Huff, synes det er dumt at puppen ikke er pop mer..:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...