Gå til innhold

Bading av nyfødte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bader dere de nyfødte? Blir jo litt tiss her og der med en gutt for å si det sånn.. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten vår er jo ikke nyfødt lenger, men vi har fra første stund bada han et par ganger i uka. litt ann på hvor "skitten" han er. Er han full av gulp så bader vi han eller vasker han godt med en klut.

Skrevet

Bader 1-2 ganger i uken med litt olje i badevannet.

Ellers vasker jeg med klut, eller spyler under kranen i vasken.

Skrevet

Vi venter jo selvfølgelig en stund til navlen hadde grodd skikkelig. Nå prøver vi å bade henne noen ganger i uken, ellers vask med en klut.

Jeg var også usikker når hun var nyfødt, og spurte naboen som har tre barn. Synes svaret hennes var ganske så bra...:) Hun sa: "første badet vi hver dag, andre badet vi en gang i uken og tredje børster vi bare støvet av".... hehe!

Skrevet

snuppa er jo 4 uker nå,men vi har badet stort sett hver dag,for da sovner hun så godt til natta,hun elsker og bade da:-))

Skrevet

hehe..Børster støv av..! :D Fantastisk. :)

Hørte om noen som badet sin førstefødte i avkjølt kokt flaskevann..(!) hihi

Skrevet

vi ventet til navlen hadde grodd før vi badet henne.. da var det 1 gang i uken..

men hun var og er en mega gulper så nå bader hun vær kveld før hun legger seg:-) synes det er godt å bade.. har aldri grått eller noe..

Skrevet

Siden fødselen har vi badet to ganger i uka.

Skrevet

Det er ikke bra for huden å bade altfor mye heller, den blir fort tørr, sa legen min. Men nå er det jo ikke snakk om å bade så lenge om gangen. Jeg bader sønnen min annenhver dag:-) Vi har ikke merket at huden er blitt tørr. bruker olje og lotion.

Skrevet

Vi bader eller dusjer (!) hver kveld. Gjorde det 1-2 ganger i begynnelsen, men hun elsker det varme vannet, og etterpå er det på med ren pysj, spise og så sover hun i ca 5 timer :)

Bruker bare olje i vannet til vanlig, ca en gang i uken eller litt skjeldnere så vasker vi håret og mellom beina hennes med en veldig mild, økologisk 'såpe' som er beregnet på spedbarn.

I blandt tar jeg henne med i dusjen. Oftest når vi er hjemme alene, og jeg er sliten å ikke orker å finne fram badekaret hennes og sånt. Det er helt utrolig koselig å bare stå der hud mot hud i det varme vannet, litt magisk er det:) Hun synes det er kjempedeilig, og ler av det våte håret mitt, og prøver å drikke vannet. Bruker ikke såpe eller olje eller noe på noen av oss da, er redd for at hun skal bli glatt og vanskelig å holde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...