AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Hvor ofte bader dere de nyfødte? Blir jo litt tiss her og der med en gutt for å si det sånn.. )
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 gutten vår er jo ikke nyfødt lenger, men vi har fra første stund bada han et par ganger i uka. litt ann på hvor "skitten" han er. Er han full av gulp så bader vi han eller vasker han godt med en klut.
Mamma med to søte små Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Bader 1-2 ganger i uken med litt olje i badevannet. Ellers vasker jeg med klut, eller spyler under kranen i vasken.
Gjest Kira06 Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Vi venter jo selvfølgelig en stund til navlen hadde grodd skikkelig. Nå prøver vi å bade henne noen ganger i uken, ellers vask med en klut. Jeg var også usikker når hun var nyfødt, og spurte naboen som har tre barn. Synes svaret hennes var ganske så bra... Hun sa: "første badet vi hver dag, andre badet vi en gang i uken og tredje børster vi bare støvet av".... hehe!
hønny-bunny Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 snuppa er jo 4 uker nå,men vi har badet stort sett hver dag,for da sovner hun så godt til natta,hun elsker og bade da:-))
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2010 hehe..Børster støv av..! Fantastisk. Hørte om noen som badet sin førstefødte i avkjølt kokt flaskevann..(!) hihi
MammanTilEmma❤ Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 vi ventet til navlen hadde grodd før vi badet henne.. da var det 1 gang i uken.. men hun var og er en mega gulper så nå bader hun vær kveld før hun legger seg:-) synes det er godt å bade.. har aldri grått eller noe..
MathildeC Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Siden fødselen har vi badet to ganger i uka.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Det er ikke bra for huden å bade altfor mye heller, den blir fort tørr, sa legen min. Men nå er det jo ikke snakk om å bade så lenge om gangen. Jeg bader sønnen min annenhver dag:-) Vi har ikke merket at huden er blitt tørr. bruker olje og lotion.
_Løvemamma_ Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Vi bader eller dusjer (!) hver kveld. Gjorde det 1-2 ganger i begynnelsen, men hun elsker det varme vannet, og etterpå er det på med ren pysj, spise og så sover hun i ca 5 timer Bruker bare olje i vannet til vanlig, ca en gang i uken eller litt skjeldnere så vasker vi håret og mellom beina hennes med en veldig mild, økologisk 'såpe' som er beregnet på spedbarn. I blandt tar jeg henne med i dusjen. Oftest når vi er hjemme alene, og jeg er sliten å ikke orker å finne fram badekaret hennes og sånt. Det er helt utrolig koselig å bare stå der hud mot hud i det varme vannet, litt magisk er det:) Hun synes det er kjempedeilig, og ler av det våte håret mitt, og prøver å drikke vannet. Bruker ikke såpe eller olje eller noe på noen av oss da, er redd for at hun skal bli glatt og vanskelig å holde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå