Gjest Sauen og ungene Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Er dere fornøyde? Hvilket merke har dere? hva betalte dere? Hadde vært veldig greit, for da hadde vi fått plass til frysen inne på vaskerommet...
Hikken Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Har hatt og skal aldri ha igjen. Hadde en av merket Candy. Den tørket ikke skikkelig, måtte ta ut ting etter vask for å tromle fordi man ikke kunne tørke like mye som man vasket og etter et snaut år var den ødelagt.
Lykkekløver Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Vi har Upo sin og er IKKE fornøyde!! Dvs vaskedelen er helt ok, men tørketrommeldelen er helt elendig. Den kunne bare tøke noen få plagg om gangen og selv da ble det ikke helt tørt. Hatt en del service på den og servicefolkene sier akkutat det samme. Styr unna disse maskinene. Vi har kjøpt oss egen tørketrommel og nå går endelig klestørken unna.
Papegøyeblomst Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har, av merke Candy, kjøpt på Lefdal, underkant av 6000 kr. Syns tørketrommelen tar grusomt lang tid, men med bare et par plagg eller dynetrekk f.eks, går det greit. Vet ikke om jeg hadde valgt denne skulle jeg kjøpe selv, - fikk den av foreldrene mine da jeg ble gravid.....
brooklyn Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Min mor og de hadde en miele kombi vask og tørk. Den fungerte heller dårlig, altfor lav tørkekapasitet på den. Kunne tørke type 3 håndklær, det var det. Det endte opp med at den bare ble brukt som vaskemaskin.
Gjest Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Hadde det for noen år siden, men var ikke særlig fornøyd. Du får ikke både en veldig god vaskemaskin og veldig god tørketrommel i en og samme maskin. Mulig det finnes unntak, da. Særlig tørkefunksjonen var dårlig, den gikk og gikk uten at tøyet ble tørt. Husker dessverre ikke merkenavnet, men den kostet ca 10 000,- Har dere satt tørketrommelen over vaskemaskinen for å spare plass?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Nei, kanskje vi kunne gjort det istedet... Er litt redd det skal falle ned da, hehe... Må ha ny tørketrommel uansett, for den synger på siste verset. Og egentlig vaskemaskinen også... Men hvis kombinert bare er tull gidder jeg ikke kjøpe det for så å måtte kjøpe ny tørketrommel uansett=P
brooklyn Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 vi har hatt tørketrommel stående oppå vaskemaskin og det har vært veldig trygt. Med gode støtteføtter som gir plant underlag har det vært veldig praktisk.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Ok, kanskje det er en bedre løsning... ser bare for meg skrekkscenarioer her, har en babay som krabber rundt og en 2-åring som klatrer på alt, og løper inn på vaskerommet hele tiden... Men det går vel greit vil jeg tro :-) Tørketrommel øverst da eller? Den vi har nå er arvet og gammel, og rister så det durer i hele huset. Og bruker eeeevigheter på å tørke klærne. Må nok byttes ut ja :-)
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Vi har også tørketrommelen over vaskemaskinen, fungerer kjempegreit. Har hatt det slik siden vi flyttet inn i huset vårt for 5 år siden. Har sånne gummiføtter som står mellom, fås kjøpt der du kjøper maskinene.
It's all about me Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 de er meningen at tørketrommelen skal stå oppå, er laget egne gummubein for akkurat dette som kjøpes utenom. Og er vaskemaskina vatret helt rett står tårnet helt stille selv under den verste sentrifugeringa. De maskinene som går bortover gulvet rister som et uvær og gjør dette fordi de ikke er vatret. Det samme gjelder kjøleskap som durer, de er ikke vatret skikkelig.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Ok, da får vi passe på at vatringen er i orden :-) Har flere ganger lurt på om tørketrommelen var på vei inn i stua, hehe, den hopper ut av plassen sin og må til stadighet dyttes tilbake =P
It's all about me Skrevet 3. februar 2010 #13 Skrevet 3. februar 2010 Utrolig at du skjønte hva jeg mente så mye skriveleif det var der, he he he. Men vatring er utrolig viktig på hvitevarer. Må være helt rett, da rikker det seg ikke en mm.
MammanTilEmma❤ Skrevet 3. februar 2010 #14 Skrevet 3. februar 2010 vi hadde kombimaskin, husker ikke merket akkurat nå.. men kostet 5000,- men det var bare drittn rett å slett.. var på reprasjon 2 ganger.. men når det sjedde noe for 3 gang så ga vi opp å kjøpte vaskemaskin å trommel vær for seg istedet.. mer fornøyd nå ja..
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 3. februar 2010 #15 Skrevet 3. februar 2010 Vi har kombimaskin av merket Ariston. Hatt den i snart 6 år uten at det har vært noe problemer med den. Fungerer greit så lenge en tar hensyn til at den ikke har kapasitet til å tørke like mye som den vasker. Tror det er 5 kg vask og 4 kg tørk. Bruker bare tørkefunksjonen til håndklær og sengetøy egentlig. Hadde vi hatt plass ville jeg nok valgt å ha separat tørk og vask.
Panterjenta85 Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 har en mann som jobber med hvitevarer og han sier at man ikke må finne på å kjøpe kombimaskin. De er bare ikke gode nok. Man må legge veldig mye penger i maskinen om man skal få noe som duger et par år og da er det like greit å putte samme summen i to separate og få bedre kvalitet på begge deler. Må bare kommentere at det er kanskje ikke så rart at en maskin med navn Candy går i stykker kjapt? Er liksom litt mer profesjonell tone over Miele! Uansett.. Spar noen hundrelapper ekstra og legg litt mer penger i maskinene.. Kanskje du kan vente et par måneder med å kjøpe tørketrommelen? Du kommer til å ha igjen for det seinere. Om man kjøper en billig maskin (som regel de som er annonsert i tilbudsavisene) kan du ikke regne med å ha maskinen lengre enn fem år. Si du kjøpte vaskemaskinen til 4000 og har den i fem år. for så å måtte kjøpe en ny en.. Da har du brukt 12 000 på 15 år på vaskemaskin. Tenk om du hadde brukt 6000-8000 på en ordentlig maskin og hatt den i 20!
Hagla Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 Har en Indesit maskin som vi kjøpte da vi flyttet sammen for 6 1/2 år siden. Kostet vel rundt 5000,- Er overhodet ikke fornøyd. For det første krøller vaskemaskinen klærne noe helt utrolig. Dersom du i tillegg skulle komme til å vaske et syntetisk plagg på bomullsprogram ser det ut som en vaksefillel når det er ferdig og du kan bare glemme å få det pent igjen. I tillegg virker tørkedelen dårlig og som en ren bonus kan man putte mindre klær i maskinen til tørk enn den klarer å vaske.... Eneste den duger til for vår del er å sette den på 40/60 minutter på sengetøy, hånkler og jeans-da får vi litt mer varme i klærne før de henges på tørkestativet og unngår håndklær og jeans som er så stive at de nesten "brekker" når de skal brukes. Det jeg vil frem til her er: IKKE kjøp kombinert maskin! Gå heller for å kjøpe en skikkleig tørketrommel og sett den oppå vaskemaskinen som de i innleggene over har foreslått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå