Gå til innhold

Hulk! vi må ha IVF :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar på Sædprøven og den var ikke bra :( Lavt anntall var alt vi fikk vite, så nå er vi henvist videre til Haukeland med 4-5 mnd venteliste :(

Hva gjør man i mellomtiden da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter mannen på E-vitamin og Sink og ha sex når dere har lyst, hehe :)

Det kan være sjans for at det klaffer for det... Antallet/mengden kan øke, det er verre hvis det er andre ting som spiller inn, f.eks haler, nakker, sammenklumping og antistoffer, hodefeil osv.

Har en venninne hvor mannen hennes hadde 0 ideelle spermer, men hun har faktisk klart å bli gravid to ganger spontant for det :) Førstemann brukte de 4 år på å få til - da de endelig hadde oppsøkt hjelp, han hadde levert flere sædprøver osv ble de satt på venteliste til IVF - hun ble spontant gravid rett før hun skulle inn til IVF. Så gikk det 3 år og hun ble spontant gravid enda de hadde fått beskjed om at de ikke greide å bli gravid og ihvertfall ikke på egenhånd, så ikke gi opp for det :)

Alt kan skje, hehe :)

Trøsteklem fra

Skrevet

Fortsetter å prøve som før, med det som utgangspunkt at dere venter på evnt hjelp..

Har et vennepar som fikk noe ala samme beskjed og bare den beskjeden var nok til at spiren faktisk satt i mellomtiden... ;o)

Det er jo lov å håpe...

Skrevet

Send mannen til akupunktør, hørt om flere som har lykkes med det.

Skrevet

Ja håper på det jeg og...

Vi har snakket mye sammen nå da kan man si... Han vurderer for første gang virkelig seriøst å om ikke slutte så i allefall kutte drastisk ned på røykingen...

Han røyker desverre 15-20 sigaretter om dagen og er av typen som er provosert over stigmatisering av røykere... selv om han TAR hensyn og ikke presser seg på eller provoserer overhode... Han har bare ikke lyst til å slutte :( av prinsipp tror jeg.

vi har inngått en avtale om at han skal kutte ned så mye på røykingen som mulig og jeg skal prøve å gå ned noen kg siden jeg ligger litt høyt på BMI...

Så får vi bare putte i oss sunn mat og riktige vitaminer og håpe på det beste :)

Skrevet

Send mannen til akupunktør, hørt om flere som har lykkes med det.

Skrevet

Hei! Bare blander meg inn litt jeg :)

Leste dere sto på venteliste til Haukeland? I Haugesund er jo Klinikk Hausken, privat fertilitetsklinikk som har fått masse masse skryt. Kjenner flere som har gått dit, og er storfornøyde. De har egen nettside om du har lyst å kikke litt

http://ivfhausken.no/

Og hvis dere ikke får suksess, så er det jo anerkjente Ken Purvis som er spesialist på "understellet" hos menn. :) Mange som har gått dit som site utvei, og blitt foreldre kort tid etterpå!!

Tenkte bare jeg skulle nevne det :) Dere har masse, masse alternativer enda, selv om den prøven ikke så bra ut!! Det kan forbedre seg med kostholdet, medisiner o.s.v. Og OM det skulle bli ivf..greit. Det er en slitsom prosess, men..det blir jo baby av det!!

Skrevet

Hm... så putt i ham zink, E-vitaminer, stjele tobakken hans og bestille time til akupunktør lol

dette blir bra.. han kommer til å få PANIKK!!! Hehe :D

Skrevet

Gubben her fikk samme beskjed, så reiste jeg på en 3ukers ferie, kom hjem, hadde sex og pang, der klaffet det :) Så ikke håpløst allikevel :) Lykke til.

Skrevet

Håper dere har rett allesammen :)

Uansett vet vi i allefall hva som er feil nå da, så har vi liksom noe å gå ut ifra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...