Gå til innhold

Fjerde uke med forkjølelse:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte for fire uker siden med vond og sår hals. Ble potte tett i bihulene, og fikk hoste. Gikk ca 2 uker før jeg klarnet opp i bihulene, og så var det jaggu på han igjen med sår og vond hals. Og nå er jeg potte tett i bihulene igjen. Ååååå blir så lei. Er så tungt å være forkjølet og tett. Det trykker i hodet og jeg er generelt slapp. Også gravid oppå det hele. Ikke i stand til å jobbe i det hele tatt.

Skal nevnes at jeg har en liten gutt som begynte i bgh for et halvt år siden, og han drar sikkert med seg hjem både det ene og det andre. Han har vært mye forkjølet i det siste.

Kan dette være et gravidsymptom? Eller har vi dårligere immunforsvar som gravid? Skal til legen idag med lillegutt, og skal be om en sjekk selv. Jeg pleier jo aldri å være forkjølet såååå lenge. Håper jeg kan få noe for det!

BTW, herlig å endelig være i svangerskapsuke 10:) YES!! Bare noen få uker igjen til 2. tri!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravide kan ha problemer med tett nese. Det er ikke uvanlig. Slimhinnene i nesen blir fortykket/hovner opp og fører til trangere passasje i nese, bihuler osv. Derfor økt sjans for bihulebet. osv. Hadde dette problemet sist jeg var gravid. Svært ubehagelig. Særlig når man blir tyngre. Håper det er forbigående for din del ☺

Skrevet

Ja, jeg og har lurt meg på om dette kan være et gravid symptom. Hos meg sitter det i lungene, jeg hoster og brekker meg og noen ganger fører det til oppkast... Jeg gikk til lege for å få hostesaft. Fikk en skjekk og jeg er nok ikke syk... Han ville ikke at jeg skulle ta hostesaft da det kunne gå utover organutviklingen. Så han ba meg vøre tålmodig og holde ut, men det er skikkelig slitsomt.

Når jeg og min mann tenker oss om, så var det nettopp slik vi oppdaget graviditeten med min sønn, jeg hostet så jeg kastet opp. Den gang var det værst i 1 trimester og gav seg ganske mye i 2 trimester for så å bli forferdelig i de siste ukene før han kom! Så er vel kanskkje en del av det å gå gravid for noen?

Skrevet

Dette minner meg mye om meg selv de siste ukene :o Pleier aldri å være syk, men nå har jeg faktisk snart vært det i 6 uker i strekk. Det begynte i juleferien- jeg mistet stemmen i tre uke, vondt å svelge, feber, tett i nesten og hostet til den store gull medaljen! Jeg gikk så og si med dette hele januar. Nå er jeg kun tett i nesen, så det er jo et godt tegn :D Men gurimalla så slitsomt det har vært - og ikke minst så tenkte jeg mye på den lille spiren....

Jeg skal krysse fingrene for at du bli bedre for det er ikke kjekt å gå slik!!!!!! GOOOD BEDRING :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...