Christina06 Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Har du valgt permisjon med 80% eller 100% lønn, og hvorfor? Jeg sliter med å bestemme meg..
Fire småtroll Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Vi valgte 100% lønn, og la av noen tusenlappet hver måned for å finansiere noen måneder ulønnet permisjon til slutt. På den måten kunne vi være hjemme like lenge som ved 80% Grunnen til at vi valgte å gjøre det på denne måten er at totalsummen de utbetaler fra nav blir høyere sånn. Det hadde ganske stort utslag for oss om fedrekvoten ble med bare 80% lønn. Når vi valgte 100% fikk pappaen 100% lønn under sin permisjon også.
gerd Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har valgt 100%. Dersom det skulle dukke opp ny jobb kunne jeg stå med til disp ang starttid. Fordi jeg da står fritt til å velge lengde om jeg ønsker ulønnet perm noen uker/mnd. lengre. Med 80% er jeg på en måte mer bunden til å faktisk ta hele året. I kroner og øre får du mer av å ha 100% Vi trengte hele lønna mi.
entil :) Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Samme som Kristin1974. Spesielt fordi jeg ha en arbeidsgiver som ikke dekker mellomlegget mellom lønnen min og de 6 G'ene som NAV maks utbetaler. Med nummer en hadde jeg en arbeidgiver som dekket mellomlegget og da tok jeg 80%. Da utgjorde ikke "tapet" å mye for oss.
Pirkeanonym Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har valgt 80%. Grunnen til det er at jeg vet at jeg ikke hadde klart å spare penger opp under permisjonstiden. Jeg vil heller ikke ta ut ulønnet permisjon pga en da mister retten til sykepenger, hvis noe skulle skje.
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Komer ann på hvem du får løn av.Får du lønn av arbeidsgiver så lønner det seg å ta 80%. Men blir du lønnet av nav då lønner det seg å ta ut 100% og spare 20% selv. Vi tok 100% lønn siden vi hadde tapt så mye visst pappaen skulle vært hjemme med bare 80% av sin lønn.Går og ut over feriepengene!
Christina06 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2010 Tusen takk for svar! Flere som vil fortelle? Og hvorfor lønner det seg å ta 80% om jeg får lønn av arbeidsgiver?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Tok ut 100% med nr 1, men la ikke av penger. syns permisjonen ble altfor kort der... Så tok ut 80% med nr 2. Kunne sikkert tatt ut 100% og lagt av noe penger, men tenkte ikke noe over det egentlig...
lille sprelle Skrevet 4. februar 2010 #10 Skrevet 4. februar 2010 Det er riktig som det blir sagt at utbet blir høyere med 100% lønn, men man mister de rettigheter man har som arbeidstaker når man er i ulønnet permisjon. Dersom du f.eks. skulle blir langvarig skadet eller syk i den perioden du har ulønnet perm, står du uten penger. For meg var det en rimelig pris å betale for den sikkerheten å ha 80% lønn.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 4. februar 2010 #11 Skrevet 4. februar 2010 80% med begge ungene. men etter å ha lest her, har jeg lært noe jeg ikke har tenkt på. Spare 20% og ta ulønnet permisjon på slutten. Og at pappaen da får 100 % lønn.. søren at jeg ikke visste det da! crap.... ja ja, blir ingen flere barn her i gården, så gjort er gjort....:/
Knotten & lille persille Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 Har valgt 80% og 50% gradering. Pappaen og jeg jobber halvt begge 2. Slik ble permen lenger og lillesnupp kan vente lengst mulig med å begynne i bhg. Siden vi begge jobber 50% og får utbetalt av arb. giver så lønte det seg ifht feriepenger ol. Om jeg skulle hatt 100% permisjon hadde vi nok gått for 100% lønn også og spart slik som de over her.
Alba44 Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Valgte 80 % og vil gjøre det igjen. Ønsker lengst mulig permisjon, og også ulønnet perm. etter at den ordinære er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå