Gå til innhold

Permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du valgt permisjon med 100% eller 80% lønn, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt med 80% lønn, vet jeg taper penger på det, men vil ha permisjon et år og VET at jeg ikke klarer å sette av penger til å ta ulønnet permisjon på slutten...

Skrevet

Vi velger 80%. Da kommer vi rundt til neste sommerferie og slipper styr med barnepass før nytt barnehageår starter i aug 2011. Skulle vi tatt ut ulønnet perm etter 100% ville det kostet mer enn det vi får mer av å ta 100%.

Syns også det er godt å kunne ha permisjon så lenge.

Skrevet

Takk for svar! Flere som vil fortelle?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

80%. Når alt kommer til stykke er det kun tiden sammen med den lille som teller noe. Dersom jeg regner på det så er det ikke så mye jeg taper på det. OG da må man enten ta ulønnet permisjon (noe som vil si at jeg taper på det) eller betale barnepass av noe slag. Derfor kan jeg ikke skjønne at det skulle lønne seg uansett hvordan man ser på det...

Men uansett, tiden sammen med den lille er det eneste som teller her i gården :)

Skrevet

her tar vi 100% og ulønnet permisjon.

Siden mannen får 80% i fedrekvoten hvis jeg velger det, men ikke får lenger permisjon så taper vi altfor mye på det.

Skrevet

Siden mannen får 80% i fedrekvoten hvis jeg velger det, men ikke får lenger permisjon så taper vi altfor mye på det.

Skrevet

Skrevet

Vi tar 80 prosent. Termin i april og med 80 prosent +ferien kommer vi oss akkurat til barnehagestart i august uten å ta ulønnet perm.

Med 100 prosent fikk vi utebetalt 12 000 mer, så vurderte det. Men så oppdaget jeg at NAV ikke ville la meg ta perm, så ulønnet perm, så pappaen ta perm (han skal ha mer enn fedrekvoten). Dermed ville det blitt han, som har perm sist, som måtte tatt den ulønnede (vil ha mest mulig kontinuitet for barnet) og siden han tjener langt mer enn meg ville vi tapt adskillig mer enn 12 000.

I tillegg er det naturligvis deilig å slippe å spinke og spare i de andre mnd, slippe å risikere frafall av rett på f.eks sykepenger pga ulønnet permisjon, vi har også mobiltelefon dekket gjennom jobben så i ulønnet perm ville det minst utgjort 1500 i mnd i ekstra utgifter etc etc.

Hvis vi skal strekke permen lenger kommer han f.eks til å gå ned til 20 prosent arbeidstid (som vi har krav på iflg arb.miljø loven når vi har barn under 10 år) og jeg ned til 80 eller 50/50, slik at vi begge beholder trygderettigheter osv.

Skrevet

80% for og få mest mulig tid hjemme (blir nok ulønnet perm i tilleg til 80%)

Skrevet

Nesten helt sikker på at det blir 100 % og ulønnet permisjon. Hadde 80 % sist, men har funnet ut at det vil lønne seg at pappaen får 100 % lønn i sine 10 uker.

Skrevet

80%. Og så er vi så heldige at fars arbeidsgiver dekker 100% lønn under fedrekvoten selv om jeg har valgt 80% dekning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...