Gå til innhold

Dere som er skeptisk til MMR vaksinen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det å angripe vitenskapsmenn og leger er svært farlig. Dette handler om å undertrykke forskning, og vil føre til kontroverser og bringe dette på bane igjen, sier Jim Moody fra foreldregruppen SafeMinds som tror vaksinen forårsaker autisme.

Wakefield selv var derimot ikke mot vaksinering fullstendig, han mente at MMR vaksinen burde deles i tre, og hadde ifølge NYT et patent på en egen meslingvaksine som ville kunne tas i bruk dersom man skulle følge rådene som ble gitt.

Han har ikke kommentert den siste hendelsen, men sa i forrige uke at avgjørelsen om at forskningen hans var uetisk var grunnløs og urettferdig"

Føler ikke jeg ble helt overbevist.

Skrevet

Men dei fleste som er skeptiske til MMR-vaksina, er vel ikkje det fordi det har vore påstandar om autisme? Mesteparten har nok fått det med seg at det var berre bløff, tull og fanteri.

Eg var kjempeskeptisk til den fordi eg hadde ekstrem eggeallergi då eg var på den alderen, og som oftest når mmr blir tatt er ein aldri heilt 100% sikre på kva barnet tål og ikkje. Vi tok den tilslutt, men er jo ikkje noko problem å vente nokre år. Eg fekk ikkje mmr før eg var 15 år.

Skrevet

Jeg syns det er overraskende mange som fortsatt er redd for autisme etter MMR. Jeg var selv veldig redd for det med eldste, som faktisk har autisme. Men jeg tror derimot ikke at det var pga vaksinen, han var avvikende allerede som baby.

Det som holder liv i påstanden er nok det at veldig mange oppdager at barna er annerledes rundt 15-18 måneders alder. noen barn har jo også språk og er sosiale för de plutselig drar seg inn i seg selv. Da kan det väre lett å skylde på vaksina..

Skrevet

Og derfor burde denne vaksina vært flyttet frem til 3 års alderen. Da hadde vi sluppet alle disse spekulasjonene. Så kunne heller di som skal ut i den store verden fått tilbudet før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...