Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er i uke 30 nå. Jeg kan ikke kjøre bil lenger, da magen presser bena ut til siden når jeg sitter. Jeg kan ikke gå i motbakke, og jeg bor midt i en bakke. Jeg klarer ikke å stå oppreist lenge nok til å få dusjet, så sitter på en tre krakk. Vanskelig å kle på meg selv. MEN det værste er, at jeg ikke klarer å ha noe av omsorgen for gutten min på 1,5 år. Av og til sutrer han og vil opp til meg, men for det meste er han fornærmet og sint på meg. Jeg klarer å ha han litt på fange, men får han jo ikke inntil meg, for magen er jo KJEMPE SVÆR. Har heldigvis en kjempe snill mann, som gjør absolutt alt her. Men føler jeg mister sønnen min. Det er veldig sårt. Jeg hadde satt kjempe stor pris på noen trøstene ord. Og kanskje noen tips og råd...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 trøst deg med at selv om det virker uutholdelig nå, så varer det bare en bitteliten del av livet ditt, snart har du et hav av år å kose med alle de tre ungene dine:) Tenk så heldig du er som skal få tre barn som kommer til å ha så mye glede av hverandre:) Du mister ikke sønnen din, han er bare 1.5 år og kommer fort til å glemme denne perioden når tvillingene er ute av magen, da kan igjen sitte på fanget ditt og kose:) Lykke til!!! (PS: forstår at det må være utrolig tungt og slitsomt med tvillinger i magen altså, men tenkte å bare se på det positive akkurat nå)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har vært i samme situasjon som deg. Er redd du må stålsette deg for å tåle en del framover. Det å få 3 småbarn i hus vil bli mye arbeid, og en stor overgang, hvis du er mye stillesitende nå. Jeg føler veldig med deg, men jeg vil du skal være forberett. Det blir nok godt å få barna ut. Men det kommer ikke til å bli noen vilestue. Ta imot all hjelp du kan få, nå og etterpå. Du trenger en del hvile etter ett tvillingsvangerskapo og fødsel, men det er vanskelig å få. Men er du flink i starten vil du se at ting går seg til etter en stund. Det å få tvillinger pluss å ha barn fra før har forandret meg. Er stolt av å kunne si at jeg har kommet igjennom det nogenlunde bra. Ønsker deg virkelig alt det beste. Det blir bedtre etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Takk for svar. Jeg skjønner at dette blir tøft, men ser fra til å få se babyene mine. Er ikke redd for litt har jobbing. Gleder meg egentlig til det. Håper bare denne slitne kroppen klarer å holde seg oppe. Noen som har erfaring med plager etter graviditeten? HI
Gjest Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Hei, nå vet jeg ikke åssen det er å være tvillinggravid, men jeg fikk to tette og den følelsen du har overnfor sønnen din nå er grusom, slet med akuratt det samme selv. Følte meg som verdens verste mamma og følte jeg mistet han, han var bare litt over året da minsten ble født. Jeg hadde veldig mye bekkenløsning og klarte ikke være alene med gutten min i mer enn 1 time:-( Nå er minstemann 6 mnd, og jeg har ikke mistet eldstegutten min, han er faktisk blitt mer mammadalt nå enn han var før. De glemmer heldigvis fort. Mitt tips til deg er å gjøre alle tingene du kan sammen med han. Sitte med han i armkroken å se på barnetv, La han komme hen med puslespill og leker å leke ved siden av deg på sofaen, sitte sammen med han å tegne f eks, ta de rolige aktivitetene og la mannen ta bæring, stell og leken på gulvet. Bli med inn på rommet selv om mannen legger han og syng for han. Etter jeg selv ble bevisst på de tingene jeg kunne gjøre, så ble ting litt lettere. Etter jeg fikk minsten har jeg passet på å ha alenetid med storebror, bare meg og han. Vi kan gå ut å leke litt, eller ta en tur å besøke venninner og barn. Eller f eks svømmehallen. Det er nok det viktigste jeg gjorde etter minsten ble født, og jeg merker at storebror virkelig trenger å ha mamma for seg selv litt. Har sett hos veldig mange at det blir sånn at mannen tar den eldste og mor babyen, i ditt tilfelle babyene. Og det er nok mere sårt for den største enn at du er lite mobil nå. Masse lykke til i tiden fremover og med fødsel!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 http://www.barnimagen.com/forum/thread/14110461 denne satte ting i perspektiv for meg...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Hva er det du vil vise på den liken du sente? Jeg fikk bare opp en tom side? HI
Gjest Edemuli Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Jeg fikk tvillinger i mai og slet med bekkenløsning og høyt BT i mange uker etter fødselen. Men bedret seg litt for hver dag, mannen min var hjemme de første ukene etter vi kom hjem (hadde KS). Veldig slitsomt med to små når kroppen ikke er helt på topp, fikk heldgivis mye hjelp fra svigermor. Du får det jo enda mer travelt, mitt eldste barn er jo tenåring så der har jeg en del hjelp. Vil bare ønske deg lykke til, dette kommer nok til å gå bra skal du se.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Vennina mi gikk gravid med tvillinger fram til uke 39. Det er ikke helt vanlig. Håper du slipper det.
Stolt tvillingmor Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Ja, det er utrolig tungt å være gravid med tvillinger! Trøsten er at det er verdt det :-) Det er viktig at du nå hviler mye, slik at du forhindrer for tidlig fødsel. Håper sønnen din går i barnehage! Hvis ikke, bør dere søke plass så snart som mulig. Det kommer du til å trenge med tvillinger i hus. Om du synes det er slitsomt å være gravid, kan jeg garantere deg at det er veldig mye verre å ha 2 barn innlagt på nyfødt intensiv, og kanskje måtte være på sykehus i ukesvis. Med andre ord: Du gjør hele din familie en gedigen tjeneste ved å hvile alt du kan nå. Mitt beste tips er at far tar ut sin flerlingepermisjon med en gang dere kommer hjem fra sykehuset, dersom dere kvalifiserer til fødselspenger, da. Når det gjelder dårlig samvittighet ovenfor barnet ditt, råder jeg deg til å kvitte deg med den så snart som mulig. Trøst deg med at du gjør så godt du kan! Lykke til - du har mye å glede deg til!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Venninen min gikk med sine tvillinger til uke 39. Det er ikke helt vanlig da. Håper du slipper det.
Lady lovely locks Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Vet du at du har krav på 5-7 ekstra permisjonsuker, avhengi om du har valgt 80 eller 100% permisjon. Jeg valgte å gi disse ukene til barnefaren slik at vi kunne være hjemme begge to i starten. Det var helt avgjørende for at dette ble en fin start på barseltiden for min del. Lykke til. Det du opplever nå er ikke så mange som får oppleve. Prøv å kos deg med spark og bevegelser fra de to små.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #14 Skrevet 3. februar 2010 http://www.barnimagen.com/forum/thread/141104610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå