Oktober-snuppe <3 Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har akkurat fått bekreftet at jeg er gravid men har skjønt det en stund alikevel. Jeg vet at jeg ikke er mer enn 4 uker, (2), men begynte allerede forrige uke og merke at noe var på gang. Tok test noen dager for tidlig, på kvelden og streken var omtrent like sterk som kontrollstreken. Det begynte med smerter i magen som kom og gikk. Og har gått fra milde "kramper" til sterke sterke mensmerter(??) Spesielt om natten. Virker som det begynner så fort jeg sovner. (F¤%#). Det er så vondt at både i går og i dag kastet jeg opp da det ble som verst.... De varer i ca 10-15 minutt ca ti ganger i løpet av en dag. Jeg er helt utslitt da det er over, og kan da ikke fatte og begripe at dette skal være normalt!! Har blitt fortalt at det kan være livmoren som strekker seg, men så vondt, og så tidlig? Jeg er ingen pyse heller egentlig :S Men da jeg kaster opp pga smerter så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro... Veksler litt mellom å være glad jeg faktisk er dårlig for da er det jo noe der enda, til å være kjemperedd for at dette ikke skal gå bra. Noen som kan berolige meg her i natten?
lian00 Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet lege i morgen for å få deg på ultralyd hos gyn. Sterke smerter i graviditeten skal man alltid sjekke ut. Jeg hadde det slik. Snakket med legevakta og legen der sa at det er helt normalt.Jeg slo meg ikke til ro med det så dagen etterpå ringte jeg til fastlegen og hun sendte meg rett på sykehuset og der ble det konstatert missed abortion. Med andre ord leger er veldig forskjellige. Men for all del så er det ikke sikkert at det er noe farlig, men greit å sjekke det ut Krysser fingrene for at alt er i orden
lian00 Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet lege i morgen for å få deg på ultralyd hos gyn. Sterke smerter i graviditeten skal man alltid sjekke ut. Jeg hadde det slik. Snakket med legevakta og legen der sa at det er helt normalt.Jeg slo meg ikke til ro med det så dagen etterpå ringte jeg til fastlegen og hun sendte meg rett på sykehuset og der ble det konstatert missed abortion. Med andre ord leger er veldig forskjellige. Men for all del så er det ikke sikkert at det er noe farlig, men greit å sjekke det ut Krysser fingrene for at alt er i orden
lian00 Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet lege i morgen for å få deg på ultralyd hos gyn. Sterke smerter i graviditeten skal man alltid sjekke ut. Jeg hadde det slik. Snakket med legevakta og legen der sa at det er helt normalt.Jeg slo meg ikke til ro med det så dagen etterpå ringte jeg til fastlegen og hun sendte meg rett på sykehuset og der ble det konstatert missed abortion. Med andre ord leger er veldig forskjellige. Men for all del så er det ikke sikkert at det er noe farlig, men greit å sjekke det ut Krysser fingrene for at alt er i orden
Oktober-snuppe <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal ringe legen med en gang i morgen. Visste ikke man ble tatt "seriøst" av dem siden man ikke er lenger på vei enn jeg er, derfor ringte jeg ikke... Jeg fikk jo veldig tidlig symptomer da, aldri hørt om noen som har merket ting så fort noen gang. Må sies det er faktisk overkommelig om dagen, det er verst om natten. Håper det er ett godt tegn da :S var inne på tanken i går om at det kanskje gikk galt men syns det da er rart at det ikke er like sterke smerter både dag og natt??
Oktober-snuppe <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal ringe legen med en gang i morgen. Visste ikke man ble tatt "seriøst" av dem siden man ikke er lenger på vei enn jeg er, derfor ringte jeg ikke... vet du om man må vente lenge før man eventuelt kan sjekke det? Jeg fikk jo veldig tidlig symptomer da, aldri hørt om noen som har merket ting så fort noen gang. Må sies det er faktisk overkommelig om dagen, det er verst om natten. Håper det er ett godt tegn da :S var inne på tanken i går om at det kanskje gikk galt men syns det da er rart at det ikke er like sterke smerter både dag og natt?? De forsvinner like fort som de kommer..
Cat&Gullungene Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror det like gjerne kan være at du er syk. På jobben hos meg har både barn og voksne vært hjemme etter tur med mye magevondt, noen med og andre uten diare. Det samme gjelder oppkast. Selv er jeg plaget med utrolig mye luft og ganske sterke luftsmerter i dette svangerskapet, spesielt på kveld og natt. Men sjekk det ut med legen for å være på den sikre siden. Lykke til! Klem
Oktober-snuppe <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror ikke jeg er syk egentlig, for de smertene her er som kraftige menssmerter. og vondt ganske langt ned. Begynte for en uke siden og har liksom bare blitt værre. Kvalmen kommer feks da jeg kjenner sigarettlukt, matlukt fra varmdisken i butikken, skyllemiddel og sånne ting. Ja og så kommer den da jeg får disse smertene på natten, der jeg har kastet opp. På dagtid så er det egentlig helt ok, i forhold til sånn det er om natten. Tenker kanskje det burde vært like vondt hele døgnet om det hadde festet seg feil eller at det holdt på å gå galt, men det er bare noe jeg trøster meg selv med da. Fått time i morgen, så da skulle de ihvertfall få sjekket det ut Tusen takk for svar!
Indigo 08-10-13 Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Siden det er så tidlig er det ikke noe å se på ul. Men ring lege og be om blodprøver med et par dagers mellomrom for å måle hcg. Da får dere en fin indikasjon på om alt er i orden. Mest sannsynlig går det bra, men det kan være at smertene indikerer at det er noe galt. Veldig greit å få det sjekket ut.
Oktober-snuppe <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2010 Fikk time på en privat klinikk i morgen og der mente de at de kunne se om det har festet seg feil?? Syns alt høres veldig merkelig ut.... for trodde ikke helt at man kunne se noe som helst -som du skriver. men men får bare reise og høre hva de sier. Jeg la frem hele saken om hvor tidlig jeg er på vei og sånn... så håper de har en plan uansett Det verste er å ikke vite egentlig..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 De kan se noe på ul allerede fra 3 uker om apparatet er godt nok. Uke 3+3 så vi 2 prikker som var fostersekk og plommesekk. Håper fosteret ligger på riktig plass og at det ikke ligger utenfor livmoren. Ønsker deg masse lykke til.
Oktober-snuppe <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk:) Snakket med en jordmor som sa at det ikke nødvendigvis trengte å være noe galt, trengte å høre de ordene selv om jeg vet at man aldri kan vite sånt.. Da får en bare krysse alt og håper at ting ligger som det skal. Skal på Balderklinikken, ble bare anbefalt den så håper den er ok..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå