Gå til innhold

Har dere noen gode tips til å få bort redselen for å miste igjen?

♥●•٠·˙Kari

Anbefalte innlegg

Jeg er 21+6 i dag og mistet i fjor sommer 21+3. Har det så fælt om dagene, er vanvittig redd for å miste igjen og klarer ikke å la det ligge. Vil så gjerne at det skal gå bra denne gangen. Klarer ikke tanken på å oppleve det samme igjen. Hva gjør dere for å få dagene til å gå lettere?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! Trist å høre at du har mistet før ei gang... Jeg har mista to ganger, men begge to før uke 12. Det å være engstelig og redd for å miste igjen, regnes som en svangerskapsplage såvidt jeg vet, hadde ringt legen jeg, og fått time. Gjerne du kan får henvisning til flere ultralyd, eller litt tettere oppfølging av jordmor hadde vært tingen? Høre hjertelyd, eller se det på en skjerm, lille nurket:) Føler ellers at ting roa seg litt for min egen del når jeg kjente liv. Begynte å kjenne liv allerede i uke elleve, litt tidlig ja:) Men når jeg begynte å kunne kjenne liv hver dag, så kom gleden over det hele litt lettere:) Lykke til!

Først, så leit at du tidligere har måtte oppleve å miste så sent i et svangerskap, det må være grusomt. Jeg har tre aborter bak meg, i uke 8, 9 og 13. Jeg hadde fryktelig tunge uker i første trimester av dette svangerskapet, og gikk til UL kontroll hver eneste uke fram til uke 13. Nå er jeg i uke 25, og har klart å pakke bort nervene og begynt å kose meg med den voksende magen. Jeg er veldig oppmerksom på å kjenne liv hver eneste dag, mange ganger for dagen, for da vet jeg at babyen min har det bra. Jeg anbefaler deg å bruke masse tid på det samme. Å prate med noen om problemet kan også hjelpe, jordmor eller psykolog på helsestasjonen er god til å lytte. Ellers synes jeg at du skal be om en ekstra UL kontroll dersom du ønsker det. Det er er sikkert godt å se at babyen virkelig spreller inni magen. Det går nok bra for deg denne gangen skal du se. Det er nervepirrende måneder, men til sommeren er alt stresset over, da skal vi holde babyene våre i armene! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...