Gå til innhold

Kvaaaaaaaalm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kastet jeg nesten opp litt i munnen. Jeg er nemlig enda kvalmere i dag enn i går *ugh*. Og "bedre" skal det bli om det blir som de andre gangene.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Supertipset mot kvalme, i alle fall for meg siste gang: PASJONSFRUKT. Du vet de små knudrete som ser ut som tørka testikler, som ligger i fruktavdelingen og er lette å overse? De er kjempesyrlige og friske, og redda meg fra å spy på jobb, på bussen, og generelt i selskap m andre mennesker (for alle mennesker LUKTER jo, og alle lukter var motbydelige). Hadde alltid et par-tre i lomma, veska, bagen, sekken, samt en kjøkkenkniv til å skjære dem over med (smørekniv holder, så slipper du å bli arrestert) og en teskje til å spise med. Anbefales, Gunda!

Skrevet

Da skal jeg få Bama-mannen til å ta med sånn hjem fra jobb. Jeg titter aldri i fruktavdelingen, på grunn av nevnte Bama-mann, så jeg aner ikke hvordan de ser ut. Skal se om banan gjør samme nytten, for sjokolademelk hjalp ikke.

Lukter er forferdelig, spesielt den i kjøleskapet.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg tviler litt på banan, siden det er syrligheten som funker (samme som at mange spiser syrlige epler).

Jeg synes mannen luktet verst. Selv etter at han (snill som han er) ga opp alt av såper, deo, aftershave med lukt og brukte Neutral. Men alle mennesker har jo en kroppslukt og jeg hadde nese som en narkohund på speed. Men heldigvis lukter han hyggelig igjen nå, både med og uten after shave ;)

Og så måtte vi slutte med stekt mat - ikke bare jeg, men alle - siden lukta i huset var så jævlig. Ikke engang stekt egg. Og kaffe var forjævlig. Pasjonsfrukt og vann... Det hadde forsåvidt den fordelen at jeg ikke gikk opp mer enn åtte kg alt i alt, selv etter at kvalmen ga seg, så jeg kom egt ut av det slankere enn jeg gikk inn.

Skrevet

Jeg har ikke noe behov for å gå ned egentlig. Sist gikk jeg opp 13kg. og var lykkelig lenge, for det ville jo ikke av igjen. Så sluttet jeg å amme, da røk 17 kg. fort som bare det! Jeg sliter omvendt av alle andre :/

For øvrig så hjalp banan littegrann.

Luktesansen er en fiffig ting, den er superskjerpet hos gravide. Jeg lurer på hvorfor det plutselig lukter kattepiss overalt. I bilen, utenfor huset og i gangen, og mannen lurer på hva jeg har fått i meg, for det lukter slett ikke kattepiss... Hmm.

Den verste lukten jeg kommer på er kjøleskapslukt, i følge den ikke-gravide mannen lukter det ikke noe i kjøleskapet heller...

Gjest sug lut
Skrevet

Klart, da har du et helt annet utgangspunkt. Jeg gikk opp 30 kg i første og trengte ikke en eneste av dem, og de siste ti ble aldri borte igjen, så for meg var det faktisk en fordel å ikke bli så stor.

Ja, det måtte da være mulig å få ansettelse i tollvesenet i preg-perioden? Spe på permisjonsgrunnlaget? Det finnes ikke den lukt i verden som unnslipper en gravid nese.

Kjøleskapet, gitt :)

Skrevet

Kjøleskapet er et monster. Det aller verste er at tingene man tar ut derfra lukter litt kjøleskap en liten stund etterpå.

Tollvesenet var slett ikke dumt, så lenge de bare har gode lukter der. Har de vonde lukter, ala kjøleskap, så er det ikke jobben for meg :)

Skrevet

Det hørtes ikke noe særlig ut. Jeg får fortsatt brekningsfornemmelser av Mariekjeks etter forrige svangerskap.

For øvrig så har jeg vært kvalmefri siden elleve. Da har jeg til gjengjeld spist enda en banan, to brødskiver, en is, en halv baguette med roastbeef og to kakestykker.

Gi meg en halvtime, så må det påfyll til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...