Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Bare nysgjerrig, men hvordan erfaringer har dere om temaet strekkmerker? Jeg har bare ett svskap og jeg smurte ikke. Jeg var veldig stor på slutten gikk til 42 uke før han ble født og jeg hadde myyye vann i kroppen. Jeg gikk opp 29 kilo, derav 23 kilo forsvant etter 2 uker etter fødsel. Jeg hadde ingen strekkmerker før fødsel, men etter fødsel hadde jeg på hoftene men ikke på mage... Har noen smurt og sverger til èn krem, har noen smurt og fått strekkmerker uansett, har noen ikke smurt å alikevell sluppet sterkkmerker, har noen opplevd det samme som meg.. Å fått strekkmerker under fødselen? Osv,,,, Anyone?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 du kan smøre til du blir gal, det er underhuden som sprekker, så det kommer ikke til å hjelpe. Jeg fikk merker. La på meg 20 kg.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg smurte meg en gang i blant bare, fikk ingen strekkmerker på magen. Gikk opp 15 kg, men hadde en liten og nett mage. 10 kg forsvant i løpet av første uken etter fødselen Hadde noe svake på hoftene(pga vektoppgang) fra før jeg ble gravid, og disse ble sterkere etter fødselen, men ikke flere av de. Nå etter ett år er de i ferd med å bli svakere igjen, og jeg har gått litt ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 *Ikke smurt. *Ingen strekkmerker. *Tre svangerskap/ fødsler.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Gikk opp mellom 25 og 30 kg (sluttet å veie meg på et tidspunkt)... Smurte ikke... Fikk noen få, veldig lyse strekkmerker. på puppene, hoftene og magen.. (de er ikke stygge og plager meg ikke i det hele tatt nå).. De kom veldig sent i svangerskapet...
Hopptetussa90 Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Jeg smurte som en gal med Dr.Greve Strekkmerkekrem. Det var nok totalt waste of money, men den lukta godt. Nå skal det nevnes at jeg nesten ikke fikk mage og la ikke på meg er enn 6 kg. Tror personlig ikke det har så mye med vektoppgang å gjøre. Noen går jo opp nesten 30 kg uten merker, andre 15 og får masse merker. Det er nok vedig avhengig av hvordan huden er bygd opp genetisk
HeIvetes-Magda Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Eg smurte meg tre gonger dagleg, og har eit inferno av strekkmerker på mage, hofter, pupper og faktisk på knahasane (!). Mor mi har strekkmerker, så eg har nok arva hennar gener.
Hopptetussa90 Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Glemte jo å skrive at jeg ikke fikk noen strekkmerker under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Joda det er grei vitenskap at det går på gener, men har noen vært borti å få strekkmerker under fødselen? Ikke før, ikke etter?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 smurte ikke. fikk ikke merker. gikk opp 20 kg.. og 2 dager etter fødsel var magen akkurat som før. etter 1 uke veide jeg akkurat det samme som før også... fint så kan jeg bruke de gamle klærne mine igjen JA jeg var heldig!!! men er sikker på at det er genetisk, mor har heller ikke strekkmerker
Lilleleen Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har smurt morgen og kveld, noen ganger midt på dagen også. Begynnte med det da jeg fant ut at jeg var gravid. Det første lille strekkmerket kom i uke 30, sånn over natten. Og det ble fler,og fler og fler. Nå ser det ut som om jeg har flammer av strekkmerker opp på hver side av navelen. ( er i uke 39) Jeg har gått opp 14 kg og har passe stor mage og noe vann. Min mor fikk også strekkmerker.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Med første opp 12 kg, ingen merker - smurte ikke, annet enn med fuktighetskrem etter dusj og bad. Med andre opp 20 kg, samme. Har svake strekkmerker på rumpe og puppene, men de er fra den gangen de begynte å ese ut (tenårene). Tilbake til normalvekt mellom begge sv.skap og nå.
MammanTilEmma❤ Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 la på meg bare 6 kg men fikk endel strekkmerker på magen :/ styggt.. men mamma fikk også for strekkmerker, så hadde ikke forventet annet egentlig.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Nr 1: Veide 45 kg da jeg ble gravid. Gikk opp 32 kg. Smurte meg ikke. Ingen strekkmerker. Kiloene raste av fra dag 1. (Bar barnet veldig høyt) Nr 2: Veide 50 kg da jeg ble gravid. Gikk opp 20 kg. Smurte meg masse. Litt strekkmerker på nedre del av magen og hoftene, men de er svake. Sliter med de siste 7 kg. (10 mnd siden fødsel) (Bar barnet lavt.)
It's all about me Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er tynn som en strek, så å gå opp 18 kg som jeg gjorde i svangerskap nr.2 er mye for meg. Gikk i tilegg 14 dager over termin. Er nå i 31 uker på vei med nr.3 og har enda ikke et eneste strekkmerke til tross for ingen smøring heller. Har heller inegn løs hud overhode etter de to første, så tviler på at det blir noe denne gangen heller.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 Strekkmerker er underhuden som "gir etter" (altså sprekker), så du kan nok smørre til du blir blå, men det vil ikke ha noen innvirkning på hvorvidt du får strekkmerker eller ei! Får du dem, så får du dem. Alt du gjør for å forhindre det etc. har med tilfeldigheter å gjøre... dessverre! Jeg smurte ingenting forrige gang og fikk ingen strekkmerker. Gikk bare opp noen få kilo, og var ikke spes stor, men gikk til termin. Denne gangen har jeg gått opp mer, uten at jeg helt vet hvor mye- kanskje ca 8-10 kg hittil ? (uke 36), og har heller ikke denne gangen hverken smurt meg eller fått strekkmerker (ennå). Ei jeg kjenner smurte hele svangerskapet og tiden etter. Hun fikk masse, masse strekkmerker etter å ha født. Over hele magen...
Fire småtroll Skrevet 3. februar 2010 #18 Skrevet 3. februar 2010 Første gangen smurte jeg meg hver dag, men viktigste var nok at jeg drakk litervis med vann og spiste dobbel dose med omega 3-6-9 hver dag for jeg hadde hørt at det var viktig å smøre huden innenfra. La på meg 12 kilo og fikk ingen strekkmerker under svangerskapet, men fikk noen små noen på undersiden av puppene da melka kom. Andre gangen var jeg sløv, glemte omega-kapselene, var ikke så opptatt av å drikke nok vann og la på meg litt mer, 16 kilo. Fikk strekkmerker nederst på magen, nedenfor navelen. Tredje gangen la jeg på meg 18 kilo og fikk noen flere merker nederst på magen. Fjerde gangen la jeg på meg 12 kilo og fikk ingen flere merker, selv om dette var det svangerskapet jeg hadde størst mage (pga stort barn og unormalt mye fostervann).
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #19 Skrevet 3. februar 2010 Jeg gikk opp 13 kilo, men magen var svær (det var forsåvidt ungen også), og jeg fikk endel strekkmerker fra navlen og ned. Har dem enda, mange år etterpå, men de har blitt lysere og gjør meg ingenting. Det er liksom "more to me", enn at jeg har strekkmerker på magen! Og nei, jeg smurte ikke med noe.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #20 Skrevet 3. februar 2010 to svangerskap og fødsler.. smørt meg mye, men det for å lindre kløe.. ingen strekkmerker. (la på meg 12 kg første svangerskap og 7 kg andre.. er liten og nett fra før)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #21 Skrevet 3. februar 2010 Jeg smurte meg, likevel fikk jeg strekkmerker på magen, puppene, rumpa og lårene, og jeg gikk bare opp 13 kg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #22 Skrevet 3. februar 2010 to svangerskap og fødsler.. smørt meg mye, men det for å lindre kløe.. ingen strekkmerker. (la på meg 12 kg første svangerskap og 7 kg andre.. er liten og nett fra før)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #23 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har ikke smurt meg noen av gangene, ikke vanlig fuktighetskrem heller. Jeg har ingen strekkmerker.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #24 Skrevet 3. februar 2010 Jeg fikk åtte dager før terminen, og la på meg 12 kg under svangerskapet. har ikke smurt meg så mye som en eneste gang... Og magen er like fri for strekkmerker som den var før graviditeten. (er 7. uker siden) Tror det er hipp som happ om du får de eller ikke. Tror det har med huden din og gjøre egentlig...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #25 Skrevet 3. februar 2010 to svangerskap og fødsler.. smørt meg mye, men det for å lindre kløe.. ingen strekkmerker. (la på meg 12 kg første svangerskap og 7 kg andre.. er liten og nett fra før)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå