engel81 - g08, g10 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Trenger litt råd fra dere, for ikke helt sikker på hva jeg skal tro... Var hos legen i forrige uke for å sjekke om alt var som det skal "der nede". Hadde en MA i oktober og ikke fått TR etter det, så begynner å bli litt bekymret. Legen sa at det ikke var noe å stresse med, at det var helt normalt at det tok litt tid, og at jeg ikke kunne regne med å få TR raskt tilbake siden jeg aldri har hatt regelmessig syklus (men har jo sjeldent/aldri gått så lang tid som nå). Så kom tipset: "Du kan jo prøve gå på p-piller en mnd for å provosere fram en mens, og se om den kommer mer regelmessig etter det". Har gått på p-piller i to perioder før, og hatt regelmessig mens da. Men med en gang jeg har sluttet har TR kommet ca annenhver mnd. Jeg vil jo helst ikke gå på p-piller igjen, for vil jo bli gravid. Og dessuten vet jeg jo at det kan ta litt tid etter man har gått på p-piller før kroppen er klar for en graviditet. Hva tror dere? Vet legen best, eller skal jeg håper at det ordner seg av seg selv? Veldig glad for svar!
*Bambi + spire* Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Skjønner godt at du ikke vil begynne med pilla igjen..men det kan nok hende at den kan hjelpe for å få igang systemet igjen, hva med minipiller? Har hørt at de ikke påvirker kroppen like mye og at hvis de ikke taes til samme tid hver dag er de ikke "sikker" som prevensjonsmiddel? Tror ikke det vil ødelegge så mye hvis du går på de i 3 uker..da jeg gikk på pillen var det sånn at hvis jeg tok pilla i 14 dager og unnlot å ta de tre neste dagene så kom mensen. Kanskje du ikke trenger å gå 1 hel mnd? Jeg tror jeg ville ventet 1 mnd. til, gitt kroppen min litt tid til for å ordne opp selv, hvis mensen fortsatt ikke dukker opp så ville jeg tatt 1 test og hvis jeg ikke var gravid så ville jeg prøvd pilla:) Lykke til!
minnimus83 Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 eg har gått på minipiller, og det er mye bedre et, for då tar det ikkje sånn tid før alt blir normalt igjen, eg har hatt regelmessig hele tiden både før og etter og mens eg gikk på de
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Har du vært på UL/ sjekk etter MA'en? Det vil jeg anbefale på det sterkeste, for å sjekke om alle hinner osv har kommet ut som de skal. For hvis det ligger igjen noen rester fra forrige graviditet, vil jo kroppen fortsatt tro at den er gravid, og dermed hindre TR/ ny eggløsning. En venninne av meg opplevde dette, og det var ingen morsom affære...
*shehasmyheart* Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Hei:) Akupunktur! Det er mitt råd:) Hører så mange som får orden på ting med det. Det gjore jeg også Lykke til!
mimie Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Henger meg på denne.. Det koster litt mer enn en runde med piller, men det er såååå mye bedre for kroppen din!! Og det funker! På kontoret til akupunktøren min henger det bilder av små søte akupunktur barn )
mimie Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Henger meg på denne.. Det koster litt mer enn en runde med piller, men det er såååå mye bedre for kroppen din!! Og det funker! På kontoret til akupunktøren min henger det bilder av små søte akupunktur barn )
engel81 - g08, g10 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk for svar jenter! Hmmm.... ble fristet til å prøve akupunktur nå. Har et akupunkturkontor like ved der vi bor, så er jo verdt å sjekke opp. Takk for at dere tok dere tid til å svare:)
engel81 - g08, g10 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2010 Hva koster det forresten med akupunktur? Sånn ca? Fant ikke prisliste på nett på de kontorene som er i nærheten av meg...
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Hei Jeg har hatt samme problem tidligere....og jeg tok rådet til legen...det funket i den perioden jeg gikk på p-pilla men "problemet" oppstod igjen... Så om jeg var deg hadde jeg prøvd Homeopat eller liknende =) Lykke til!
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Hei Jeg har hatt samme problem tidligere....og jeg tok rådet til legen...det funket i den perioden jeg gikk på p-pilla men "problemet" oppstod igjen... Så om jeg var deg hadde jeg prøvd Homeopat eller liknende =) Lykke til!
mimie Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 Tror det er vanlig med ca 500 kr første gangen, og deretter rundt 250 kr. Der jeg går koster det 300 kr pr gang uansett. Det koster jo litt, men hvis man har råd så er det verdt det synes jeg
Tingeling27 Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Hei Jeg er bare på en liten sniketur fra 2 timester og følte jeg måtte svare på dette innlegget Jeg vil som noen av de andre her anbefale akupungtur på det sterkeste! Jeg hadde gått på cerazette en god stund og når jeg sluttet så fikk jeg ikke mensen...gikk mange mnd og jeg ventet og ventet...gikk til slutt til akupungtøren min og 2 dager etterpå fikk jeg tante rød vet også om flere som har gått til akupungtur og fått mensen innen en uke etterpå . bør absolutt forsøkes Lykke til !
Tingeling27 Skrevet 4. februar 2010 #14 Skrevet 4. februar 2010 Hei Jeg er bare på en liten sniketur fra 2 timester og følte jeg måtte svare på dette innlegget Jeg vil som noen av de andre her anbefale akupungtur på det sterkeste! Jeg hadde gått på cerazette en god stund og når jeg sluttet så fikk jeg ikke mensen...gikk mange mnd og jeg ventet og ventet...gikk til slutt til akupungtøren min og 2 dager etterpå fikk jeg tante rød vet også om flere som har gått til akupungtur og fått mensen innen en uke etterpå . bør absolutt forsøkes Lykke til !
Tingeling27 Skrevet 4. februar 2010 #15 Skrevet 4. februar 2010 Hei Jeg er bare på en liten sniketur fra 2 timester og følte jeg måtte svare på dette innlegget Jeg vil som noen av de andre her anbefale akupungtur på det sterkeste! Jeg hadde gått på cerazette en god stund og når jeg sluttet så fikk jeg ikke mensen...gikk mange mnd og jeg ventet og ventet...gikk til slutt til akupungtøren min og 2 dager etterpå fikk jeg tante rød vet også om flere som har gått til akupungtur og fått mensen innen en uke etterpå . bør absolutt forsøkes Lykke til !
Tingeling27 Skrevet 4. februar 2010 #16 Skrevet 4. februar 2010 Hei Jeg er bare på en liten sniketur fra 2 timester og følte jeg måtte svare på dette innlegget Jeg vil som noen av de andre her anbefale akupungtur på det sterkeste! Jeg hadde gått på cerazette en god stund og når jeg sluttet så fikk jeg ikke mensen...gikk mange mnd og jeg ventet og ventet...gikk til slutt til akupungtøren min og 2 dager etterpå fikk jeg tante rød vet også om flere som har gått til akupungtur og fått mensen innen en uke etterpå . bør absolutt forsøkes Lykke til !
nicki82 Skrevet 4. februar 2010 #17 Skrevet 4. februar 2010 PS. gå til akupunktør som er nafo godkjent, er ikke så stor forskjell prismessig. Jeg har fått mye igjen for det. Er på 2.tri nå! Lykke til!!
engel81 - g08, g10 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 7. februar 2010 Tusen takk for tips! Har funnet en NAFO akupunktør i nærheten, skal bestille time i morgen:) Blir spennende!
monca*84*j12 Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Jeg ble satt på p-piller for og stabiliseres av legen..Når jeg endelig kom til Gyn. ble hu sinna.. "Hva skal man med p-piller om man ønsker og bli gravid da????" Jeg fikk Provera... Får i gang blødningene... Spør etter det du... http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/P/Provera_Pfizer_84117.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå