husmus &2 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg hadde det sist gang uten at det var noe, denne gangen innbiller jeg meg jeg ikke slipper unna like lett. Noen som vet hvor lenge kroppen holder på sukkeret slik at det fortsatt skilles ut i urinen? I går spiste jeg ikke noe særlig sukkerholdig, ikke noe som skulle ha gjort utslag. Et glass Nesquick, noe frukt. Men de siste dagen, eh, uken har det nok blitt en god del juice, MYE frukt og kanskje et lite sjokoladekakestykke på søndagen? Allikevel mistenker jeg at det i seg selv ikke er nok og dermed er jeg litt stressa...
MissAntrop Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Tror ikke det er sånn at sukker er lenge i kroppen og skilles ut via urinen om det ikke er noe bakenforliggende. Grunnen til at jeg sier det er at jeg dro på sykehuset pga lite liv i magen en kveld. Da hadde jeg drukket 1 1/2 l cola og proppet i meg sukker og fikk derfor panikk da de ba om urinprøve. Men, den var helt, helt fin .- ikke spor av noe som helst. Men, kanskje andre har andre erfaringer.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde også sukker i urinen ved forrige kontroll og tok en blodprøve, men den var fin så jeg slapp unna noen flere undersøkelser. Enn så lenge i hvertfall.. Men hun ba meg være måteholden med sukker og som deg så spiser jeg en del frukt og det er det jo fruktsukker i sa jeg, var ikke det sukret hun snakket om sa hun bare. Noen som putter i seg flere sjokoladeplater om dag og sånn. Uten at jeg har noen peiling så tror jeg ikke en sjokoladebit utgjør den store forskjellen...
ma:) Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde sukker i urinen da jeg var på kontroll for 2 mnd siden. Sannsynligvis var det fordi jeg spiste mye druer dagen før. Fikk beskjed av legen om å være veldig forsiktig med sukker dagen før jeg skulle på kontroll. En del frukt, og spesielt druer inneholder jo mye sukker. Da jeg var hos jordmor to uker etter var urinprøven helt fin og hun sa at det var spesielt etter kl 18 dagen før urinprøve det var viktig å passe på. Jeg prøver å passe på hele dagen før urinprøve for å være sikker, og da får jeg utrolig lyst på sjokolade....
husmus &2 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2010 Ja, jeg er ikke helt overbevist om at frukt ikke gir utslag jeg altså. Det er jo forskjell på å spise ett eple og fire. Jeg har en tendens til å ta av litt når jeg først spiser frukt... Jeg tror jeg skal be om en ny test til uken, og være VELDIG flink flere dager i forveien. I dag har jeg spist en banan, to epler og en plomme og jeg er overbevist om at det ville slått ut. Men hva vet jeg egentlig...
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Hehe, mulig frukt gjør utslag, men er kanskje ikke farlig sånn i forhold til svangerskapsdiabetes,for det er det de er redd for sant? Jeg skal prøve å ikke spise frukt etter kl 18 dagen før neste kontroll. Det som er litt dumt er at det er en mandag og har gjerne litt snop igjen fra lørdag SUKK!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde sv.dia sist og fikk beskjed om å spise små mengder med frukt pga fruktsukkeret. Jeg trodde jeg hadde vært kjempeflink, men å spise en kurv med druer på en dag var IKKE bra. 10 druer var det jeg fikk spise på en dag. SÅ ja frukt kan helt klart gi utslag, men ga aldri meg utslag på urinen til tross for at jeg hadde sv.dia...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå