Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Har en venninne som har 3 barn nå, det ikke mannen hennes vet er at hun nå er gravid med deres 4 barn og at hun har lurt han. Hun fortalte meg i helgen at han tror at hun fremdeles går på piller, men det er ca 4 måneder siden hun begynte og kaste dem i do og nå er hun altså gravid. Han ønsker ikke flere barn, og det kan jeg egentlig skjønne fordi hun har ikke oppdragelse på ungene og det er han som står for mesteparten av ansvaret i hjemmet. Hennes mann er min manns bestekompis og jeg vet jeg vil ha store problemer med og skjule at hun har gått bak hans rygg og blitt gravid med viten og vilje. Hvordan kan jeg best unngå og si noe som helst? Er så spent på hvordan han kommer til og reagere når hun har tenkt og fortelle dette, innerst inne er jeg faktisk redd han kommer til og gå fra henne, men det er jo ikke så merkelig når det er et utrolig stort tillitsbrudd fra hennes side.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Ikke si noe, det er barn innvolvert her og de har bet av at du holder munn. Hva henne samvittighet angår er ikke ditt problem.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Utrolig råttent gjort av venninnen din å lure ham på den måten...men hvis han går i fra henne pga ennå et barn er han også råtten. Han får heller sterilisere seg så slipper han å tenke på det noe mer
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Hvordan vet du at han står for mesteparten av ansvaret i hjemmet? Du er vel ikke tilstede i deres hjem alltid? Uansett, enig med deg at det er veldig dårlig gjort å bli gravid med viten og vilje dersom mannen ikke ønsker det. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke blandet med i saken, du har jo sånn sett ikke noe med det. Får heller håpe mannen hennes blir glad over nyheten, det kan jo faktisk være han bir det!
Tommage♀♂ Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Råd henne til å fortelle det selv. FØR han finner det ut. Synes ikke det er din oppgave å fortelle dette, men om du råder henne til selv å fortelle det har du dekket ryggen din.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Hvordan jeg vet at han står for mesteparten i hjemmet? Jo det skal jeg si deg, han er den eneste som følger barna på fritidsaktiviteter, da ligger hun gjerne på sofaen og sover fordi hun er så sliten av og ha vært på jobb. Han lager også for det meste middag, og det går gjerne i pasta og kjøttdeig og pølser, ikke noe avanserte greier med andre ord. De ungene liker heller ikke grønnsaker, for det har de jo nærmest aldri smakt! Jeg tror ikke hennes mann blir glad for graviditeten, han har jo allerede presset henne til 1 abort ifølge henne selv, fordi han mente de hadde nok med de 3 barna de hadde fått. Hun på sin side sier at hun aldri glemmer det barnet hun måtte fjerne og at hun derfor fortjener et nytt barn og nå har hun altså tenkt og vente med og fortelle det til hun er i uke 12 slik at det kun er medisinsk grunner til og kunne ta abort. Jeg synes hun rett og slett er blitt fæl med sin mann, han som er så snill fortjener noe bedre.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Men du har ikke noe å si. Det er noe den blivende mammaen og pappaen får drøfte seg i mellom - og ærlig talt, arbeidsfordelingen som de praktiserer vet du intet om, du står på utsiden og ser inn. Hvis den blivende pappaen virkelig ikke ville ha flere barn, kunne han ha tatt ansvar for det selv - sterilisering eller avstå fra sex. Du virker sensasjonslysten og skadeglad og jeg er glad for at jeg ikke har deg som "venninne"!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Jeg synes derimot at en mann som presser sin kone til abort, er fæl. Når de ikke engang har åtte-ni barn. Men det er vel bare meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå