Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sukker kan man egentlig spise uten at det går utover babyen?

Jeg er så sulten og kjesken for tiden at jeg spiser alt jeg kommer over, og spesielt smågodt..mmm....

Men hvor mye av det gode er for mye??

Vil ikke risikere å få diabetes eller en stor unge pga mitt evige søtsug, så jeg håper noen kan svare meg på dette!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...sliter litt m det samme selv- har mest lyst på alt som er søtt og usunt dessverre. Som jeg har forstått det, blir dette med sukker i forhold til vekt/ sv.skapsdiabetes viktigere etterhvert som man kommer lengre på vei, typisk uti 2.tri og 3.tri...

Meeeen, dette er egentlig bare mine egne teorier, har ikke hørt med lege el no, men er uansett ganske sikker på at jeg har lest her inne at babyen bare tar til seg det den trenger til vekst og utvikling, og at den ikke nødvendigvis tar til seg all den usunne maten. Det er derfor vi som eventuelt får lide, ved at VI kan rammes av vitaminmangel osv, fordi babyen "tar" de gode vitaminene osv fra oss=)

Skrevet

Hvor mye er vel ikke så lett å si. I mkitt forrige sv.sk spiste jeg myyye snop og usunn mat. Hadde alvorlig sykdom og en bf som drev å truet meg. Og derfor hadde jeg store problemer med å få i meg mat i det hele tatt. Noe som resulterte i at jeg puttet i meg hva som helst bare for å få noe i meg. Og det ble mye snop ja :S

Men sv.sk gikk fint og småen kom sunn og frisk til verden.

Er sikkert store forskjeller ute å går for hva som en tåler før en kan utvikle sv.sk diabetes osv. Og på anbefalinger og slikt kan en jo virkelig få angst om man eter snop i det hele tatt omtrent.

Bruk sunn fornuft, og ikke få "angst" fordi om det kan bli i overkant mye til tider ;)

Jenten jeg bar på i mitt mest "usunne" sv.sk ble rett i overkant av 4 kg. Så ikke noen monsterstor baby :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...