Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 er redd for at vi er blitt lurt...skulle kjöpe en ting via en annonse side og kontaktet selgeren via mail.. det er snakk en del penger ( jeg overförte pengene til selgerens konto og det siste jeg hörte fra ham var en mail imorges om at han skal sende pakken idag.. det verste er at vi ikke har råd til å miste de pengene ( ikke nå...hva faen kan vi gjöre nå?? vil det bli mulig å spore opp personen? jeg har spart alle mailer og konto nummeret..når jeg skulle overföre pengene og skrev inn selgerens konto nr så fikk jeg opp et navn..forövrig samme fornavn som i annonsen...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Lett å være etterpåklok, men du må jo for Guds skyld ikke overføre penger til folk i forkant av salg. Hvis han skulle sende varen, kunne det vært tatt på postoppkrav. Men siden det allerede er gjort, kan du jo prøve å kontakte personen på telefon, hvis du har nr. Eventuelt kan du jo høre med politiet? Siden du har navn tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Det er dumt å betale på forhånd, hverfall når det er snakk om en del penger man ikke har råd til å miste. Men er det ikke litt tidlig å tro dere har blitt lurt om du har fått mail om at personen skulle/hadde sendt pakken i dag? Eller har det dukket opp annen info som gjør at du tror dere har blitt lurt?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Det er dumt å betale på forhånd, hverfall når det er snakk om en del penger man ikke har råd til å miste. Men er det ikke litt tidlig å tro dere har blitt lurt om du har fått mail om at personen skulle/hadde sendt pakken i dag? Eller har det dukket opp annen info som gjør at du tror dere har blitt lurt?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Jeg selger endel ting på qxl, pga useriøse kjøpere påtar jeg meg ikke og sende i oppkrav, da må i så fall kjøper betale for frakten på forskudd. jeg er seriøs og har 99,8% gode karakterer, en pga en kunde som ikke ville gi positiv fordi hun ikke var fornøyd med varen. Jeg mottar noen ganger penger raskt fra kjøper og siden jeg har jobb, 3 barn og hus så rekker jeg ikke alltid og sende varen samme dag som pengene er inne på konto, det må jo da kjøper ha en viss forståelse for?? Jeg synes nå du bør vente noen dager og se om pakken dukker opp før du foretar deg noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå