Gå til innhold

Ang. barneoppdragelse og kjefting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting.... har et par venninner som sier de aldri reiser stemmen sin når de snakker til barna, uansett hvor vanskelige barna er. Og har flere andre venninner, der ungene får kjeft når de gjør noe galt (ikke små bagateller, men ødelegge dyre ting, slå de som er mindre, kalle folk stygge ord osv). Jeg er også av den typen som bruker kjeft når ungene ikke hører etter 100 henvendelser om å gå i seng, kle på seg osv. Har for små unger til at de kan fratas noe goder som play station, TV, dem spiser heller ikke godteri eller brus.

Er det galt av meg? Hva gjør dere når ungene slår seg vrange, svarer frekt, slår dere eller ødelegger ting med vilje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv så bruker jeg nok å heve stemmen min, men dette er ikke en bevisst strategi jeg bruker, men mer fordi jeg blir irritert og ikke klarer å la være. Jeg mener egentlig at det skal være nok å bli streng i stemmen og si tydelig fra og gi konsekvenser og ros. Jeg ser jo at dette fungerer for folk som er rolige selv :) Mens datteren min som har et hissig forbilde som meg, blir hissigere selv.... ikke enkelt dette nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...