Gå til innhold

Mye kynnere i uke 24. Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer spesielt når jeg er sliten, utover dagen på jobben, på kvelden når jeg er sliten etter en lang dag, eller ved "tunge" løft, som feks. klesvask eller når jeg må løfte treåringen. Jeg kan ikke huske at jeg hadde det så tidlig med førstemann nemlig.... Blir litt engstelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg slet med kraftige og hyppige kynnere og nedpress fra uke 19 i mitt andre svangerskap. Både i sliten og avslappet tilstand.Med min første tror jeg ikke at jeg hadde en eneste kynner og nedpress hadde jeg bare under selve fødselen så det var veldig uvant for meg.

Jeg gikk på overtid, så hadde ikke noe å si for meg men jeg var inne på en del sjekker i løpet av svangerskapet.

Fikk premature rier i uke 35 og åpnet meg 2 cm og livmorhalsen flatet ut, men det stoppet opp av seg selv etter noen timer. Jeg fødte allikevel ikke før i uke 42...

Mange som har født før opplever ofte mye mer kynnere enn de som er førstegangs. Vanligvis er det helt normalt og man trenger ikke senke aktivitetsnivået osv. Men i noen få tilfeller kan det føre til premature rier.

Skrevet

Jeg er like langt på vei som deg, og merker det også. Det er særlig dersom jeg "styrer" for mye. Roer seg med en gang jeg roer ned. Tydelig at kroppen sier ifra at vi må ta det med ro. Jm bekreftet dette. Så vi må bare ta det litt roligere, så vanskelig det enn er ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...