Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg var i ett ekteskap fullt av vold,jeg klarte til slutt stå opp og stå på mitt. For jeg ville skilles,ingen tvil om det,dette er 1år siden i april. kort fortalt * han hadde med seg minstemann på politistasjonen,der han presterte og drapstrue meg,så minste sønnen min på 1år ble tatt hånd om av politiet frem til jeg kom. eldstemann var fortsatt i bhg og kl var 17.20. dette pga jeg skulle en tur til syden de to ukene pappan skulle ha de i sommer. men det passet brått ikke han for han ville også til syden * etter episoden over hadde han ikke barna på 7 uker * vi måtte ha en samværskontrakt i oktober fordi han skulle begynne og jobbe 3 skift. og han syntes det er enklest sånn,noe jeg godtok uten problem selv om jeg var uenig i noen småting. * men han begynte ikke og jobbe,han skulle videre begynne og jobbe i desember noe som ikke skjedde. * og her om dagen kom han med at vi måtte ha ny samværskontrakt for han skulle begynne og jobbe tre skift. Jeg vet rett og slett ikke om jeg tror han lenger,og jeg har jo skrevet under på en samværskontrakt for at han skal jobbe tre skift. den nye avtalen går ut på at han skal ha barna mindre og dette har kommet etter at barnefaren har fått seg en ny kjæreste. Min eldste sønn er også veldig skeptisk til det her med kjæreste hos pappan sin for han husker episoder der pappan hans nesten slo meg ihjel,er det noe som helst jeg kan gjøre for at sønnen min kan få være hos pappan sin og være trygg?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg får så uendelig vondt av deg og barna som må forholde dere til en spyk mann som dette. Han kan ikke være helt god i hodet som drapstruer deg..:-( Tør du virkelig levere barba dine til en slik mann?? Får han noe hjelp? Fikk den episoden noen konsekvenser?? Jeg tror nok ikke jeg hadde arbeidet så enormt hardt for at mine barn skulle ha samvær med en slik mann om han ikke ville... Dessverre...
asd Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg synes du skal tenke på hva som er best for deg, og la være å legge tilrette for barna dine sitt samvær med denne mannen. Iallfall ikke ha forventninger om at far skal ha barna mer enn han vil, og være glad når han vil ha barna mindre. De fleste menn som bruker vold mot mor til barna sine bruker vold mot alle damene sine eller ? Iallfall så sier du jo at eldste gutten er fremdeles preget av volden mot deg ? Man pliker til å medvirketil samvær etter ett lovverk, men etter et annet lovverk plikter man å holde tilbake samvær som kan være skadelig for barnet. Hva er værst av å bli brekket armen på eller å se at noen brekker armen på noen man er nær ? Det gir skyldfølelse og dyp avmakt å være vitne til vold mot en nær person og ikke kunne forhindre volden ? Når det er et barn som er observatør og utøveren er far og offeret mor så røves i tillegg barnets trygghet, og barnet får splittede følelser for begge foreldrene. Noen barn vil attpåtil søke seg til far når far er voldelig siden er kan føles tryggere og gi en følelse av trygghet å være venner med en som truer. Vold mot mor er like skadelig som å bli utsatt for vold selv. Har du mulighet til å ha kontakt med advokat så kan du få råd i forhold til om du skal medvirke til samvær og hvor mye samvær i så fall.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk for to flotte svar! Jeg har kontakt med advokat som hjelper meg gjennom det meste,men han har en del og gjøre og er i perioder vanskelig for meg og få tak i. Jeg har også time sammens med barnefar hos familieterapaut hver helg før han skal ha de så jeg får sagt det jeg trenger til han og han er pliktet og skrive en logg i en kladdebok om hva barna har gjort. dette foregår hos familieterapauten på bv,de støtter opp og hjelper meg med og løsekonflikter. Og jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil forandre på samværs avtalen pga dette passer han bedre. jeg har også tatt opp at han ikke følger opp avtalen om at barna ringer meg på lørdag kl 19 noe han har blåst langt i de siste tre ukene. og når det gjelder den nye kjæresten så alt dette blir tatt opp fredag den 12 når vi skal på møte for jeg sender ikke ungene den veien om de ikke selv vil det;) Jeg er lei av og bli tråkket på fra hans side
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Kjære deg... Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne.. Men, kan jeg spørre deg om du får noen sakkyndig hjelp med å håndtere dette? Både det du har opplevd, fått hjelp til å bearbeide ol.? Og hva med barna? Nevner de noe om dette til deg, nå i etterkant? Jeg studerer akkurat disse tingene.. og anbefaler deg snarest å ta kontakt med sakkyndige som kan hjelpe deg.. En Advokat kan hjelpe deg med jussen..-men en advokat vet ikke hvilke senvirkninger, skader og psykiske smerter disse barna kan få, ved å ha sett mor blitt utsatt for vold.. Dette blir tatt meget alvorlig, og jeg mener som de over, at jeg ville blitt overlykkelig for alle samvær han avlyser.. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med ATV (alternativ til vold). Bor du i by? Inne på deres nettsider står det oppført på noen av de, hvilket behandlingstilbud de har. De tilbyr både samtale med de som har opplevd vold i nære relasjoner, dette gjelder både kvinner og barn. En kan ha både idividuelle samtaler og gruppesamtaler. Alt etter behov. Dette er virkelig dyktige folk, så at du tar kontak med de for en samtale, vil jeg absolutt anbefale. Og det har ingenting å si at du er gått ut av forholdet. At barn opplever vold i hjemmet, er like alvorlig som om de skulle blitt slått selv.. - og episodene du forteller om som har skjedd hos politi, vitner om en mann som ikke er særlig gjennomtenkt. Når en tør å hisse seg slik opp forran autoritetspersoner, grøsser jeg med tanken på hvordan de kan være mot sin egen familie.. At barna bør ha samvør med far uten tilsyn er jeg ikke så sikker på.. er du trygg på at han ikke lar frustrasjonen går over på dem? De som slår vil ofte raskt føre aggresjonen sin over på andre, dersom man tar den voldsutsatte ut av hjemmet... dette har man sett mange mange ganger.. Og hva om dette begynner med hans nye kjæreste? At ungene dine er vitne til det? Vil de automatisk fortelle deg dette tror du? Jeg hadde ikke tatt det for gitt heller.. det er utrolig hvor lojale barn er mot foreldrene sine.. -samme hvor fæle mangen av de kan være.. Jeg hadde kontaktet ATV hadde jeg vært deg.. det er mitt beste råd til deg akkurat nå.. Håper alt ordner seg for deg..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Kjære deg... Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne.. Men, kan jeg spørre deg om du får noen sakkyndig hjelp med å håndtere dette? Både det du har opplevd, fått hjelp til å bearbeide ol.? Og hva med barna? Nevner de noe om dette til deg, nå i etterkant? Jeg studerer akkurat disse tingene.. og anbefaler deg snarest å ta kontakt med sakkyndige som kan hjelpe deg.. En Advokat kan hjelpe deg med jussen..-men en advokat vet ikke hvilke senvirkninger, skader og psykiske smerter disse barna kan få, ved å ha sett mor blitt utsatt for vold.. Dette blir tatt meget alvorlig, og jeg mener som de over, at jeg ville blitt overlykkelig for alle samvær han avlyser.. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med ATV (alternativ til vold). Bor du i by? Inne på deres nettsider står det oppført på noen av de, hvilket behandlingstilbud de har. De tilbyr både samtale med de som har opplevd vold i nære relasjoner, dette gjelder både kvinner og barn. En kan ha både idividuelle samtaler og gruppesamtaler. Alt etter behov. Dette er virkelig dyktige folk, så at du tar kontak med de for en samtale, vil jeg absolutt anbefale. Og det har ingenting å si at du er gått ut av forholdet. At barn opplever vold i hjemmet, er like alvorlig som om de skulle blitt slått selv.. - og episodene du forteller om som har skjedd hos politi, vitner om en mann som ikke er særlig gjennomtenkt. Når en tør å hisse seg slik opp forran autoritetspersoner, grøsser jeg med tanken på hvordan de kan være mot sin egen familie.. At barna bør ha samvør med far uten tilsyn er jeg ikke så sikker på.. er du trygg på at han ikke lar frustrasjonen går over på dem? De som slår vil ofte raskt føre aggresjonen sin over på andre, dersom man tar den voldsutsatte ut av hjemmet... dette har man sett mange mange ganger.. Og hva om dette begynner med hans nye kjæreste? At ungene dine er vitne til det? Vil de automatisk fortelle deg dette tror du? Jeg hadde ikke tatt det for gitt heller.. det er utrolig hvor lojale barn er mot foreldrene sine.. -samme hvor fæle mangen av de kan være.. Jeg hadde kontaktet ATV hadde jeg vært deg.. det er mitt beste råd til deg akkurat nå.. Håper alt ordner seg for deg..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Kjære deg... Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne.. Men, kan jeg spørre deg om du får noen sakkyndig hjelp med å håndtere dette? Både det du har opplevd, fått hjelp til å bearbeide ol.? Og hva med barna? Nevner de noe om dette til deg, nå i etterkant? Jeg studerer akkurat disse tingene.. og anbefaler deg snarest å ta kontakt med sakkyndige som kan hjelpe deg.. En Advokat kan hjelpe deg med jussen..-men en advokat vet ikke hvilke senvirkninger, skader og psykiske smerter disse barna kan få, ved å ha sett mor blitt utsatt for vold.. Dette blir tatt meget alvorlig, og jeg mener som de over, at jeg ville blitt overlykkelig for alle samvær han avlyser.. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med ATV (alternativ til vold). Bor du i by? Inne på deres nettsider står det oppført på noen av de, hvilket behandlingstilbud de har. De tilbyr både samtale med de som har opplevd vold i nære relasjoner, dette gjelder både kvinner og barn. En kan ha både idividuelle samtaler og gruppesamtaler. Alt etter behov. Dette er virkelig dyktige folk, så at du tar kontak med de for en samtale, vil jeg absolutt anbefale. Og det har ingenting å si at du er gått ut av forholdet. At barn opplever vold i hjemmet, er like alvorlig som om de skulle blitt slått selv.. - og episodene du forteller om som har skjedd hos politi, vitner om en mann som ikke er særlig gjennomtenkt. Når en tør å hisse seg slik opp forran autoritetspersoner, grøsser jeg med tanken på hvordan de kan være mot sin egen familie.. At barna bør ha samvør med far uten tilsyn er jeg ikke så sikker på.. er du trygg på at han ikke lar frustrasjonen går over på dem? De som slår vil ofte raskt føre aggresjonen sin over på andre, dersom man tar den voldsutsatte ut av hjemmet... dette har man sett mange mange ganger.. Og hva om dette begynner med hans nye kjæreste? At ungene dine er vitne til det? Vil de automatisk fortelle deg dette tror du? Jeg hadde ikke tatt det for gitt heller.. det er utrolig hvor lojale barn er mot foreldrene sine.. -samme hvor fæle mangen av de kan være.. Jeg hadde kontaktet ATV hadde jeg vært deg.. det er mitt beste råd til deg akkurat nå.. Håper alt ordner seg for deg..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har kontakt med advokat som hjelper meg samt god dialog med bv og barnehagen. Alt jeg føler og tenker går til de også hvis det er noe jeg har følt at har skjedd hos pappan. barnehagen prøver og smette litt og litt inn i vanelige samtaler men pappans nye kjæreste er noe han absolutt ikke vil snakke om,noe jeg har en følse av er at pappan sier at dette er veldig hysj hysj ovenfor meg! Både bv og barnehagen sier også at det er veldig vanelig at barna "beskytter" den som har hvert voldelig fordi at barna ser på den personen som trygg pga den er så stor og sterk mens jeg er det svakeleddet. Dette med kjæresten til min x mann blir tatt opp på møte med bv fredag siden min sønn ikke turte og nevne henne for meg og ikke stod det om henne i den boken han må skrive i om det er skjedd noe spesielt. Min eldstesønn snakker om det,litt etter litt og kommer med spørsmål om hvorfor og hvordan og om det skjer igjen ol og jeg svarer så godt jeg kan. Har også hvert i kontakt med en psykolog som er på hs en gang i mnd og han sa det ikke var behov for at min sønn skulle oppsøke han,jeg skulle bare være observerende og støttende og snakke åpent med han om ting som har skjedd. Tusen takk for tipset skal gå inn og se på atv nå og håpe de har noen kontorer her i nærheten. takker så mye for støtten,det betyr mye og jeg føler meg så mye sterkere og ikke helt alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå