Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Et vennepar av meg har en to år gammel sønn. Mannen mistet lappen for 2 mnd siden pga for stor fart, og han har ennå ikke fått den tilbake. Hun har heller ikke lappen. Men jeg vet, og mange andre for den saks skyld, at de ennå kjører bil. Burde jeg melde ifra? Med tanke på at de kjører med barnet sitt og uten førerkortet? Det er jo tross alt gode venner av oss, og de tar godt vare på barnet sitt og er ellers gode mennesker begge to. Hvis jeg melder dem, hva vil da evt skje? Blir barnevernet blandet inn eller noe sånt? Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Da får han vel flere års karantene før han kan kjøre opp på nytt. Han må da ta hele oppkjøringen også teorien på nytt. + stor bot. I verste fall fengsel.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Så lenge de kjører forsvarlig så hadde jeg ikke gjort det. Kjører kun det de må, og holder fartsgrensen.. Da hadde jeg ikke brydd meg, tror jeg... Hadde vært annerledes hvis de hadde råna rundt i for høy fart og utsatt andre for fare, gjør de det, syns jeg du bør gjøre noe..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Hvis du melder i fra, så syns jeg ikke du skal trekke inn at de kjører med barnet i bilen + +, men heller bare si at du mistenker at de kjører bilen fortsatt. Personlig ville jeg ikke ha meldt fra til politiet hvis det var mine venner, og jeg visste at de er habile sjåfører. Jeg ville heller ha tatt det opp ordentlig med dem, og sagt at mange vet de kjører fortsatt og at de burde slutte før noen melder dem.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Se ann magefølelsen.. Om han kjører uansvarlig så syntes jeg du skal si fra, men om han holder seg til fartsgrensen og ikke utgjør noen fare for andre, tror jeg ikke jeg ville anmeldt. Kanskje han har lært??
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Er det så farlig om de kjører bil da, så lenge de kan kjøre og har tatt lappen en gang. Det går jo kun utover dem selv om de skulle bli tatt. Kunne skjønne du ville melde om de ikke kunne kjøre bil eller kjørte i fylla, ruset ect. Ellers ser jeg virkelig ikke problemet. Hadde virkelig ikke anmeldt mine venner for noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Ville ikke brydd meg så lenge de kjører pent,og ikke utsetter barnet eller andre for fare!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ville ikke anmeldt dette. Jeg mener at dette ikke er noe alvorlig, så sant han ikke fortsetter å råkjøre da.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 SÅ lenge han kjører pent vil dere ikke melde ham????? Er det rart vi lever i en gal verden? Hva om han kjører på ditt barn og skader/dreper det? Da går jo forsikringsselskapet til regress mot ham, og han mister alt han eier og har i tillegg. Misforstått snillisme! Gi han beskjed om at du melder ham, så har han en sjanse til å slutte slik at su slipper å melde ham!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Man melder ikke venner, uten at de har gjort noe grusomheter som mord eller barnemisbruk.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Hi her.. Jeg blir nok ikke å anmelde dem nei.. Men jeg vet av andre som ikke liker dette venneparet like godt som meg, og som har tenkt å gjøre det, bare for å være ekkel... Blir det å skje noe med barnet deres da, med tanke på barnevern eller?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 De er blitt tatt fra lappen av en grunn, og dette bør respekteres. Si ifra til dem at de bør slutte å kjøre før noen anmelder dem.
Tommage♀♂ Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Hadde det ikke vært kontroll der og da hadde han fremdeles hatt lappen, og an kjører jo ikke dårligere enn han gjorde mens han hade den. Ikke at jeg godkjenner det han gjør, men det er jo ikke emr skadelig for barnet at han kjører nå enn før. Men jo, jeg hadde nok vært litt skadefro om han ble tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Ja, ville heller advart dem om at det er noen som sier at de vil anmelde han, så han bør slutte å kjøre eller være forsiktig mtp det.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ville ha sendt et anonymt brev, der det stod at dersom jeg observerte at de kjørte bil igjen, vil jeg menlde dem. Selvsagt er terskelen høy for å melde venner, men han har mistet lappen av en grunn. Dersom hun kjører bil uten lappen er det like ille, det er en grunn til at det finnes et kvalitetskrav fr bilførere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå