Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det for dere å få blå resept på nutramigen fra dere var hos barnelege til dere fikk det fra Nav? Synes jeg har ventet ganske lenge nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest Tulipanen
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring med Nutramigen-søknad og svar fra Helfo (Tidligere en del av nav), men vet at det kan være noen ukers saksbehandlingstid.

I tilfelle du ikke er klar over det, vil jeg bare informere deg om: Det som er viktig i påvente av svar er at apoteket registrerer Nutramigenen dere bruker nå som en hvit resept på barnet ditt. Dette for å muliggjøre refusjon av beløpet i etterkant hvis barnet får dekt Nutramigen.

Håper du snart får svar, da. :-)

Skrevet

Hm, jeg husker neimen ikke hvor lenge vi ventet, men det tok ganske kort tid tror jeg. En uke eller to kanskje? og det tok kort tid før jeg fikk refundert utleggene fra 3 månders nutramigenbruk, deilig.

Og det er ikke nødvendig å registrere nutramigenkjøp på hvit resept, bare ta vare på kvitteringene. Det var det jeg gjorde, og fikk penger tilbake fra hele perioden vi hadde brukt det.

Håper dere slipper å vente lenge, ta en telefon hvis du lurer, noen må vel kunne svare deg på hvor i systemet saken din befinner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...