Mokimok Skrevet 2. februar 2010 #1 Del Skrevet 2. februar 2010 God kveld :-) Jeg har i dag vært på tidlig ultralyd 7+5 (ifølge ul). Jm prøvde først med utvendig ul, men da hun ikke klarte å se noe (kun antydning) så måtte hun skifte til innvendig. Så har jeg ett spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på ;-) Hele undersøkelsen var over på 5 min, hvorav minst 4 min gikk på å lete etter spiren. I det jm skulle til å ta vekk sonden så syns jeg at jeg så antydning til to "sekker" med skillevegg i mellom... men alt gikk så fort at jeg fikk ikke spurt hva det var. Etter en stund når hun hadde svingt staven frem og tilbake fant hun endelig livmoren langt bak (har kraftig bakovervendt livmor). I det hun finner livmora så fryser hun bildet og tar ut staven for måling etc. Altså ikke noe ytterligere leting eller noe. Mannen kommenterte noe àla: "og det er bare en der inne?" etterpå, hvorpå jm noe nølende svarer ja.... hva i all verden... Begynner å tenke på dette når vi kommer ut i bilen igjen og nå plages vi skikkelig med dette hehe ;-) Er det mulig å overse tvillinger på dette tidspunktet i svangerskapet? Eller ville de straks åpenbart seg på skjermen begge to om det faktisk var to der inni? Hender det at ultralydlegen må lete etter tvillinger? Tusen takk for svar! Vi tenker veldig på dette nå, i og med at jeg tror jeg så det jeg så også... men har jo ikke greie på det, så det kan jo være andre ting... blæren e.l. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141378756-tidlig-ultralyd/
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #2 Del Skrevet 2. februar 2010 He he ja det skjer ofte at de overser tvillinger, fordi at de ikke leter når de har funnet en.... Jeg hadde nok enten forlangt en tidlig UL i uke 12, eller bestilt privat for å få vite 100 % Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141378756-tidlig-ultralyd/#findComment-141379383
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå