FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 litt seige,myke , gode mmm :-))) føler de jeg lager selv ikke blir så gode, de blir som kjeks liksom, noen som har??
melkekua™ Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Maryland cookies/Chocolate chip cookies 125 gram smør/margarin 1 dl hvitt sukker 1 dl brunt sukker 1 egg 200 gram (ca 3 1/2 dl) hvetemel 1 ts vaniljesukker 1 ts natron 1 1/2 dl hakkede hasselnøtter 2 plater mørk, hakket kokesjokolade (jeg bruker sånne sjokoladedråper, ikke freia sine, men en amerikansk variant jeg finner på Ultra). Hakkede hasselnøtter kan sløyfes, og så kan du heller ta mer sjokolade. Smør og sukker røres hvitt. Rør i egget. Bland hvetemel, vaniljesukker og natron og sikt i. Rør til slutt i nøtter og sjokolade. Deigen, som blir ganske fast, legges med teskjeer eller spiseskjeer (kommer an på hvor store man vil ha de) på en bakepapirkledd plate. Kakene flyter litt ut, så beregn god plass. Stekes ved 180 grader C i 10-15 min. Stek de litt mindre hvis du vil ha de mer myke inni. Prøv deg fram! Når jeg lager de stoooore får jeg 9 cookies, og da er de store....hehe....jeg må lage de store jeg...hehe.. de bør stekes litt lengre når de er store. Prøv deg som sagt fram ) Lykke til!
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2010 mmhmm, takk :-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå