Gå til innhold

Shopping i kiel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ta med barna på color magcic neste uke, har løst å shoppe litt. Fått anbefalinger på gå gate og citti marked, ble så usikker..Noen som har vært der, hva anbefaler du og hvorfor?

Fortsetter under...

Skrevet

Ble veldig skuffet over Kiel. Kjip by og et kjipt senter.

Men båten er veldig!!!! bra!

Tar vi den en gang til tror jeg vi blir igjen i bassenget i båten.

Ps! Magic har tax-free priser på Dermatologica. Fanrastiske hudpleieprodukter.

Skrevet

Kiel er kjip, men rederiet er enda kjipere.

Liggetiden har blitt kortet ned så mye at det snart ikke er artig å ta bare en svipptur.

Båten kommer inn ca. kl. 10, og er du heldig er av båten mellom 10.30 og 11, og skal være omborde igjen rundt 13.30. 13.45 stenger ombordstigninga, så da er det dessverre begrenset hva du rekker på tre korte timer.

Og så er spørsmålet, hva vil du gjøre i Kiel?

Du har egentlig bare 4 valg.

1. Ingenting?

Ta drosje til Alter Markt, og enden av den kilometerlange gågata, kjøp deg et par pølser på veien, rusle innom et par butikker, og midt i gata ligger EUROSHOP, butikken hvor alle varer koster kun 1 euro, og hvor jeg finner rene kupp hver gang jeg er der. På din vei kan du også finne butikker som C&A. Gågata ender i Spphienhof/jernbanestasjonen hvorfra det er fem minutter å gå til båten.

2. Handle hovedsaklig klær?

Da er Sophienhof plassen for deg, fem minutter fra båten, og masse små og litt større butikker side om side. Dyrt og beregnet for turister. http://www.sophienhof.de/de/home/index.php

3. Handle hovedsaklig cd'er, leker, barneutstyr, billig klær, ost, drikkevarer og spekemat?

Da er http://www.cittipark.de/SEEEMS/87.asp drømmestedet for dere.

Ikke følg strømmen ut fra båten og over brua, men ta en taxi fra første etasje. Kjører drosja sakte tar det 13 minutter å kjøre dit. 7 euro koster det. Husk å avtale henting kl. 13.20.

På Cittipark så finner du i første etasje til venstre klær og Aldi dvs billig mat. Til venstre finner du mac donald og Cittymark, størst i matvarer med utvalg av drikkevarer, ost, spekemat og annet som jeg ennå har til gode å se noen plass i Norge. I andre etasje er det barneparkering, masse småbutikker og Toys R Us med haugevis av tilbud ;) Pluss at i Toys R Us, ligger også underavdelinga dere Babies R Us. Her selger dem billige barneklær, kjempebillige bilstoler og enda billigere bilputer, samt barnevogner/triller til priser du ikke trodde var mulig. Kvaliteten på vognene er kjempegode, men det er ikke sikker du finner noen merker du kjenner, for her er det mest kopier det går i, selv om du tror vogna egentlig er f eks per perego. I tillegg er det et stort multimediakjøpesenter her også.

4. Lei av turister, og vil kjøpe billig, billig, og enda mer ukjente merker?

Da drar du på yndlingsplassen min http://www.plaza.de/

Plaza kjøpesenter ligger to minutter med drosje før cittipark.

F eks 1 o,7l bacardi koster 11 euro. Vin fra en tre euro og opp. Har alt mellom himmel og jord og litt til, http://www.alles.coop/werbung/plaza-ost/

Med samme du kommer inn ligger en butikk som selger sko til priser du mest sannsynlig ikke visste fantes. Ren og god kebabsjappe og liten fastfoodrestaurant med bondekost er det også der, samt en liten klesbtuikk.

Skrevet

Haha! Husker du meldte deg ut og ga en fin avskjedstale jeg, slank bakfra!

Skrevet

Haha! Husker du meldte deg ut og ga en fin avskjedstale jeg, slank bakfra!

---------------

Fordi om man går grundig lei bleieunger i sandkassa, så går det faktisk an å stikke innom en gang i blant for å se om dere har kommet dere noe videre i utviklingen.

Noe du tydeligvis er et eksempel på at så ikke har skjedd, for du har jo ikke lært deg å bruke nick en gang, ei heller lært deg folkeskikk ;)

Dessuten, hvis du ikke vet såpass, denne siden er ei fellesside for bim, dib og barnet mitt.

Og ellers er det fremdeles uhøflig å kuppe/ødelegge/rasere andre brukere sine tråder. Altså, vennligst lær deg, både litt høflighet og litt nettikette.

Skrevet

Tusen takk for flott svat slank bakfra, vi må vurdere.

Hi

Annonse

Skrevet

Tusen takk for flott svat slank bakfra, vi må vurdere.

Hi

Skrevet

Okei, feit foran, det virker heller som DU er usikker på hvor du har ramla, siden du søker både nick, nettikette og høflighet. Dette er Anonymforum.

Tåler du ikke trådkupping, har du heller ikke godt av å være her.

Har jeg vært her så lenge at jeg har fått med meg din avskjed, har jeg også fått med meg at dette forumet deles.

Folkeskikk har jeg masser av, men deg har jeg aldri likt. Så..ha en fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...