Gå til innhold

legevakt eller fastlegen imorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hoster, forkjøla, surkler når han puster, 39,8 i temp og tar seg litt til ørene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er 16 mnd.

Skrevet

Legevakt pga tar seg til ørene og det kan være ørebetennelse.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer vel ann på almenntilstanden. Men du kan ta en telefon til legevakta og spørre.

Skrevet

Paracet, nesespray(ikke saltvannsspray), hevet hodeende på senga, luftig soverom og så skal du se det går over rimelig raskt=)

Skrevet

Eg hadde nok ringt legevakten og spurt om du skal komme eller vente.

God bedring.

Skrevet

Jeg ville ikke hat tnoe problem med å vente til i morgen og kontakte fastege dersom allmenntilstandet er relativt greit. Forsøkt paracet, nesespray, hevet hodeende.

Dersom feberen ikke går noe ned ved hjelp av paracet ville jeg kanskje vurdert legevakten etterhvert, men ikke før andre tiltak er forsøkt.

Trenger ikke være ørebetennelse fordi om barnet tar seg til ørene. dessuten vil de jo helst unngå antibiotika til små abrn pga ørebetennelse, så det er kanskje ikke noe legen kan gjøre uansett??

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe problem med å vente til i morgen og kontakte fastege dersom allmenntilstandet er relativt greit. Forsøkt paracet, nesespray, hevet hodeende.

Dersom feberen ikke går noe ned ved hjelp av paracet ville jeg kanskje vurdert legevakten etterhvert, men ikke før andre tiltak er forsøkt.

Trenger ikke være ørebetennelse fordi om barnet tar seg til ørene. dessuten vil de jo helst unngå antibiotika til små abrn pga ørebetennelse, så det er kanskje ikke noe legen kan gjøre uansett??

Skrevet

Enig med kamomille. man gir ikke antibiotika med en gang dersom det er ørebetennelse.

Dersom allmenntilstanden er ok og han ikke er veldig tungpustet, ville jeg sett an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...