lengter daler ned i skjul... Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 hoster, forkjøla, surkler når han puster, 39,8 i temp og tar seg litt til ørene.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. februar 2010 han er 16 mnd.
Anja Annonym Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Legevakt pga tar seg til ørene og det kan være ørebetennelse.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Kommer vel ann på almenntilstanden. Men du kan ta en telefon til legevakta og spørre.
Spanskeflua Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Paracet, nesespray(ikke saltvannsspray), hevet hodeende på senga, luftig soverom og så skal du se det går over rimelig raskt=)
Ranveig R Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Eg hadde nok ringt legevakten og spurt om du skal komme eller vente. God bedring.
Kamomille Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ville ikke hat tnoe problem med å vente til i morgen og kontakte fastege dersom allmenntilstandet er relativt greit. Forsøkt paracet, nesespray, hevet hodeende. Dersom feberen ikke går noe ned ved hjelp av paracet ville jeg kanskje vurdert legevakten etterhvert, men ikke før andre tiltak er forsøkt. Trenger ikke være ørebetennelse fordi om barnet tar seg til ørene. dessuten vil de jo helst unngå antibiotika til små abrn pga ørebetennelse, så det er kanskje ikke noe legen kan gjøre uansett??
Kamomille Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ville ikke hatt noe problem med å vente til i morgen og kontakte fastege dersom allmenntilstandet er relativt greit. Forsøkt paracet, nesespray, hevet hodeende. Dersom feberen ikke går noe ned ved hjelp av paracet ville jeg kanskje vurdert legevakten etterhvert, men ikke før andre tiltak er forsøkt. Trenger ikke være ørebetennelse fordi om barnet tar seg til ørene. dessuten vil de jo helst unngå antibiotika til små abrn pga ørebetennelse, så det er kanskje ikke noe legen kan gjøre uansett??
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Enig med kamomille. man gir ikke antibiotika med en gang dersom det er ørebetennelse. Dersom allmenntilstanden er ok og han ikke er veldig tungpustet, ville jeg sett an.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå