midgard Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Vel, det er en uke til tulla er 6 mnd, men jeg var på helsestasjonen i dag for å veie - og hun veier 7210 g og er 65,5 cm lang. De sier at hun er akkurat passe på helsestasjonen, og det er hun:))) Hun en nett lita frøken (ligger nesten helt på streken på skjema), men jeg syntes "alle" har babyer som veier mer enn min (føles som om det er VM i å ha den tyngste ungen). Så da lurer jeg da, er det fler her som har baby på samme størrelse?
Dikigoros_Høygravid Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Holder med deg i den:-) Småen her er 70 cm lang og veier 7090... Han er en aktiv liten krabat. Men jeg har begynt å innføre fast føde, ellers er det mm.
midgard Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2010 Da er vi i alle fall to..he he he.. Er han 6 mnd?
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Tulla her er 5mnd da, 6800g og 67,5cm. Lang og slank. Har vært mye tull med brystvegring osv, så hun har gått lite opp i vekt helt fra fødsel. Men fra 4mnd har vi nesten kun gitt mme, og da gikk hun opp 1000g på 5uker. Så blir spennende å se utviklingen videre. Men foreløpig har jeg en liten tulle
kladde Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 En til - min babygutt er snart seks mnd. og 7100 gr. og 64,5 cm lang. Liten og søt
Mamma´n til lillemor Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Synes din høres perfekt ut, jeg. Er vel ikke noe konkurranse? Min lille ble veid og målt noen dager før hun ble 6 mnd og var da 6920 g og 64,5 cm. Ingen tungvekter hun heller, men hun er ikke tynn.
Dikigoros_Høygravid Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Min er 6 mnd om 2 uker. Han var stor da han ble født, 4260. Han har hatt jevn og fin vektoppgang hele tiden. Det eneste som kanskje bekymrer meg er at han ikke har så mye å gå når det kommer perioder med sykdom eller tenner - og han kanskje minster matlysten.. Men så lenge han virker glad og fornøyd er jeg ikke så bekymret:-)
midgard Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2010 Nei, det er ingen konkuranse. Saken er bare den at alle (uten unntak) rundt meg har større baby enn meg så jeg begynte å lure litt. Men hun har bilringer, fyller seg selv for å si det slik.. he he.. Hun er veldig aktiv når hun er våken, kan ligge en time (og mer) å syselsette seg selv på gulvet - og hun løfter hele rompa men skjønner ikke helt konseptet krabbing ennå... Hun snur og vender på seg og ruller frem og tilbake, jeg tror dette også er litt av årsaken at hun er lett, for hun spiser bra:))) Alt på skje skal inn, selv om det smaker litt rart.. he he he.. Og så kan det være genetisk, jeg var bare 2500 g da jeg ble født.. men datteren min var 3900 g..
Malin90&Talia09<3 Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er vel en av de alle, med ei snuppe som veide 8475gr og var 66cm på en litt fosinka 5 mndskontroll. Eller det var ei uke etter ho ble 5 mnd.
Gjest Kira06 Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Enig med deg om at det er noen som har VM i å ha den tyngste ungen:) Nå er min litt yngre enn din (20 uker), og har ikke veid hun siden 3 mnd-kontrollen. Da veide hun kun 5,8 og var 61 lang. Ser på de i barselgruppen min som har barn på samme alder som min, og disse ungene veier over 7 kg allerede. Det er DE store ungene i forhold til min*s* Men nå skal det sies at min frøken kun var 2,9 kg når hun ble født, og som ditt barn ligger hun nesten helt på streken på skjemaet. Så tror vi skal være fornøyde med våre små nette frøkner også
Gjest Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 min jente er 6mnd til fredag og veide 7.94kg idag. Aner ikke hvor lang hun er, men på øyemål ser hun ut til å være rundt 70cm. Hun har enda lubne babylår og ser ganske god og rund ut spør du meg. Her syns jeg de fleste unger veier mindre enn min - alle rundt meg sier jøss, veier hun sååå mye.... Bor i England så kanskje britiske unger veier mindre enn norske unger hehehe
alenemed1. ♥ Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 er da ingen konkurranse.. jeg for min del er mer bekymret for at tulla vokser for fort. på 5mnd kontroll veide hun 8,1 kg og var 66cm. skal bli spennende å se på 6mnd kontrollen om 2 uker. Hun har nesten sprengt skjemaet med en vektøkning på 1kg hver mnd. lurer på hvor det har blitt av lille bebisen min og hun som var så lita ved fødsel. synes ikke det er noe stas at hu veier så mye alt jeg ( tung å bære på er hu og) så lenge de fyller seg selv på kryss og på tvers skal vi nok være fornøyde
Anettemor82 Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 ikke så kjekt når de er veldig store heller. Jeg har en på 4 mnd som er 67 lang og 7640 tung, men jeg vet så lenge han går på mm er det ingen fare med vekten. Broren var omtrent mye det samme og han er nå lang og veldig slank så jeg er ikke bekymret,
Anettemor82 Skrevet 4. februar 2010 #14 Skrevet 4. februar 2010 ikke så kjekt når de er veldig store heller. Jeg har en på 4 mnd som er 67 lang og 7640 tung, men jeg vet så lenge han går på mm er det ingen fare med vekten. Broren var omtrent mye det samme og han er nå lang og veldig slank så jeg er ikke bekymret,
E, T & T og ei te Skrevet 4. februar 2010 #15 Skrevet 4. februar 2010 Mi snuppe er 6 mnd og to uker, var på kontroll i dag og veide 7220 g og var 66 cm. Og helt perfekt ))
midgard Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 5. februar 2010 Alle barn er forskjellige.. det er fint:))) Kusinen min har alltid vært veldig liten, men hun følger sin egen kurve (har gjort det hele tiden) - skal si mange skvatt da hun snakket rent (og hadde stort ordforåd) da hun satt i vogna (2 år).. he he he.. Men det var godt å høre at jeg ikke var alene om å ha ei lita frøken - må innrømme at jeg faktisk har vært litt bekymret, har diskutert det hos helsesøter. Hun drar frem kurver og greier for å berolige meg. Jeg er jo førstegangs, så jeg har ikke peiling.. he he.. så da blir jeg satt ut av slike diskusjoner på barselgruppe osv..blir usikker, men frøkna er helt perfekt.. Alle babyer er egentlig perfekte, ikke sant:))))
snippsnapp Skrevet 5. februar 2010 #17 Skrevet 5. februar 2010 Min lille gutt er 6 mnd om en uke. Han var liten ved fødsel, men følger kurven sin fint (ligger litt utenfor under). Han er 63 cm lang og ca 6200 g. Liten og aktiv:)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 5. februar 2010 #18 Skrevet 5. februar 2010 Her er tassen ved 6 mnd 6520 g 64,5 lang. Han var 3134 ved fødsel og følger sin egen kurve bra! Noe liten er han men det er greit sa hs. Ja de er alle perfekte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå